Hoe kan ik 1 stuk taart of vlaai makkelijk meenemen?

Soms wil ik 1 of meerdere taartpunten meenemen om te trakteren, niet de hele vlaai/taart. Zijn hier handige (wegwerp) schaaltjes voor? Zoja, waar kan ik die kopen?

Toegevoegd na 22 uur:
Bestaan hier ook puntvormige / driehoekige bakjes of (wegwerpschaaltjes voor?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (7)

aliminiuwfolie eromheem en klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action heb je van die aliminiumachtige bordjes, ze kosten ook niet veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een korte reis is kan je de punt invriezen en in een plastic bakje doen zodat het een beetje op een taartpunt blijft lijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een tupperware bakje. Maar aangezien je die alleen maar kunt bestellen en niet in de winkel kunt kopen, kun je ook gewoon bij de blokker een curver bakje halen. stukje folie onderin, vlaai punt er boven op en dan afsluiten met het bij behorende deksel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik gewoon lege bakjes van de (afhaal)chinees..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik ook!
Bewaar gewoon de doos waar de taart/vlaai in zat, toen je 'm kocht. Als je van de winkel naar huis, een beetje voorzichtig te werk gaat, en je taart niet alle kanten op schiet, blijft die doos best schoon. Eventueel haal je een verdwaald restje slagroom even weg; dat is dan nog lang niet ingetrokken in de doos.

Als je de taart of vlaai b.v. in 8 stukken snijdt, je eet er 2 op, dan blijft er voldoende ruimte over voor de 6 stukken die je mee wilt nemen. Doe de stukken in grote diepvrieszakjes, zo groot, dat er aan de bovenkant van de stukken taart voldoende ruimte overblijft, en het geen plakboel wordt.

Diepvrieszakje even goed openklappen, en met een beetje oefenen schuif je zo een stuk taart in een zakje, en kun je het met een stripje aflsluiten. Zakjes in de doos, en beetje voorzichtig vervoeren. Eventueel kun je er voor kiezen, om bij het uitdelen, niet met het stripje te gaan friemelen, maar het zakje aan de bovenkant open te knippen. Dan gaat er echt helemaal niks meer mis met je traktatie. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb je speciale doosjes voor, dan kun je je stukje taart daarin veilig meenemen.
deze zijn ook te verkrijgen bij tupperware.