Als je een groen blad eruit kan trekken zonder al te veel kracht te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat dan vooral om 1 van de middelste bladeren, maar is helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, zo heb ik het van mijn groenteman geleerd. En daar doe ik het dus ook zonder schroom. +
Tekenen dat een ananas rijp is:

Middelste bladeren bovenop makkelijk los te trekken.
Sterke ananasgeur (ethylacetaat).
Stevig, veerkrachtig vruchtvlees.
De ananas heeft glanzende "ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha heeft een ananas ogen dan ??
Je moet dan elke dag even ruiken aan een Ananas en op een gegeven moment heeft hij een vrij sterke geur. Dat is het moment om hem aan te snijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de kroon (de bladeren bovenop) zachtjes kunt bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je aan de onderkant het vruchtvlees een beetje kunt induwen en als de geur zoet is, is hij rijp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lekkerste is als je de ananas kan ruiken als je aan z'n "kontje" snuffelt :-) Als deze volop zoet ruikt kan je erop vertrouwen dat hij goed rijp is.als dit niet zo is, dan kan het best dat je ananas lekker smaakt, maar nog niet de volle zoete smeekt heeft.
Voel en pak eraan, hij mag niet te hard zijn, en trek aan z'n kroontje. Als dit allemaal nog stevig voelt, leg 'em dan nog een paar dagen tussen de rijpe bananen.