Waarom drink ik zo weinig?

hallo, ik ben een meisje dat vrij intensief sport: ik dans elke week ongeveer 20 uur en ga 4uur per week naar de fitness. toch heb ik bijna nooit dorst en drink ik allen 's ochtends bij het ontbijt, en heb ik er voor de rest van de dag geen behoefte aan. Waar kan dit aan liggen of is dit normaal??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
je bent het niet gewend.
Kijk naar de kleur van je urine, als die te donker is drink je te weinig.
Hier kun je zien wat voor kleur het ongeveer moet zijn: http://health.clevelandclinic.org/2013/10/what-the-color-of-your-urine-says-about-you-infographic/
Als je urine sterk ruikt en/of echt donkergeel is, moet je meer drinken. Maar je krijgt ook vocht binnen via je eten

Antwoorden (3)

zelfs als je geen dorst heb MOET je bij zo'n inspanning minimaal 2 liter vocht per dag binnen krijgen anders gaan je lever en nieren volledig kapot! Want die hebben dan geen afvoermiddelen voor de afvalstoffen. Het is extreem onverstandig wat je doet en je bent letterlijk je lichaam aan het slopen. Dus vanaf vandaag en voortaan elke dag voor de rest van je leven: 2 liter vocht per dag en bij zware inspanning, meer!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal ik zeker proberen, bedankt voor uw waarschuwing!
Het lijkt mij niet normaal.
Dat jij geen behoefte voelt om te drinken wil nog niet zeggen dat je lichaam er geen behoefte aan heeft. Je hebt ongeveer 1,5 liter vocht per dag nodig, sommigen zeggen zelfs 2 liter per dag. Dat hoef je niet allemaal te drinken want er zit ook vocht in allerlei voeding, zoals bijv. in fruit.
Eet je dat misschien erg veel?

Neem bij of na elke maaltijd wat te drinken en probeer ook tussendoor wat te drinken. Dat is echt beter voor je lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk naar het antwoord van taurusni. Die heeft helemaal gelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik eet zeker niet erg veel. Ik eet zoveel als een gemiddelde puber eet, maar ik zal vanaf nu bij elke maaltijd iets te drinken nemen. Dank
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
succes!
Vroeger had ik ook bijna nooit dorst. Ik ben nu 24 en het gaat al iets beter.
Ik kreeg altijd het verhaal te horen over mijn grootmoeder die hetzelfde probleem had en er nierstenen van kreeg. Geen idee of het echt door het te weinig drinken was, maar of ik nu dorst heb of niet probeer ik toch 1,5-2 liter water per dag te drinken.

Handige hieraan bij mij persoonlijk is dat ik geen behoefte heb om frisdranken enzo te drinken. Ik drink bijna alleen water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad, ik drink ook nooit frisdrank, alleen water. Maar ik zal proberen om 1.5 liter per dag te drinken. Bedankt