Bezig met lijnen, is Cup a soup een verantwoord tussendoortje?

Ik ben bezig met lijnen en gezond eten. Ik eet als lunch twee speltboterhammen en 1 mok Cup a soup Chinese tomaat. In Cup a soup zitten niet veel calorieën, daarom neem ik het, maar mijn vraag is of Cup a soup erg ongezond is en of het het afvallen misschien tegenwerkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
23.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
cup a soup is erg zout. 2 speltboterhammen als lunch is niet zo veel, waarom probeer je niet een salade of zo er bij? Extra groente is (over het algemeen) altijd goed, aangezien de meeste mensen erg weinig hiervan binnen krijgen.
Ritsuka
10 jaar geleden
is ook niet te zeggen of het het lijnen tegenwerkt, dat ligt er aan wat je verder eet.
Stel je hebt 2000 kcal nodig, en je eet 1800, dan val je af.
Maar stel dat je door deze cup a soup te nemen op 2100 uitkomt, dan ga je uitkomen. (even snel voorbeeld)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, gewoon minder eten dan je onderhoud...

Antwoorden (2)

Er zit wel vaak behoorlijk wat zout in dit soort producten, dus niet te veel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Het nadeel van zout wordt zwaar overdreven. http://en.wikipedia.org/wiki/Intersalt_study
Nee, kant-en-klare soep van poeder is niet gezond. Deze soep bevat heel veel zout en smaakversterkers. Ook wordt ook bijna altijd suiker aan toegevoegd. Ik zou die ingrediëntenlijst nog maar eens goed bekijken. Zulke soep voegt helemaal niks toe aan de gezondheid.

Ik zou voortaan geen soep uit een pakje meer drinken, maar zelf soep maken van natuurlijke ingrediënten. Je kan ook thee drinken als je iets warms wil hebben bij het eten.

Toegevoegd na 34 seconden:
Zout houdt ook vocht vast, wat niet goed voor de lijn is.