Het is niet waar dat je dat alleen door middel van een injectie zou kunnen bewerkstelligen.

Een gemakkelijke manier om je bloedsuikerspiegel laag te houden is door regelmatig te sporten of bewegen. Dertig minuten lichaamsbeweging per dag, zelfs lopen, zal bijdragen tot een lagere bloedsuikerspiegel.

Voedingsmiddelen die kunnen helpen om een lagere bloedsuikerspiegel te krijgen zijn bijvoorbeeld broccoli, paprika, komkommer, sla, tomaten, champignons, bijna alle fruitsoorten, havermout, muesli, volkorenspaghetti, volkorenmacaroni, pinda's, bonen, erwten. Dat zijn gezonde voedingsmiddelen die weinig glucose bevatten.
Gefermenteerd voedsel bevat een natuurlijk zuur dat de opname van suiker door het bloed afremt. Bijvoorbeeld: kokosnoot, zuurkool, kefir, en augurk.
Aardappelen, rijst en wit brood kan je beter laten staan, want die worden door je lichaam heel snel in glucose omgezet.

Het drinken van veel water is een andere manier om lagere waardes van de bloedsuikerspiegel te krijgen, minstens acht glazen water per dag.

Van het gebruik van ginseng na de maaltijd is aangetoond dat het werkt voor het verlagen van de bloedsuikerspiegel. Andere nuttige kruiden zijn duizendblad, kaneel, en zoethout. Er zijn meerdere wetenschappelijke onderzoeken die de werking van kaneel bij diabetes type 2 bevestigen. Van appelciderazijn is ook bewezen dat het een gunstig effect geeft op de de glykemische respons.

En gebruik veelvuldig citroen. Citroen bevat citroenzuur en dat helpt als een buffer voor de opname van suiker in het bloed.
Amadea
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
De eerste twee stappen zijn goed, maar de laatste niet. Je zult vanaf vandaag elke dag minstens een half uur flink moeten bewegen. Eén training vlak voor de keuring heeft geen effect. Laat de auto staan en neem de trap in plaats van de lift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea jouw tips werken toch echt alleen bij diabeten! Mijn antwoord is dus wel goed.
Amadea
10 jaar geleden
Waar haal jij die stelligheid vandaan? Je zit er echt naast.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij denkt dat als ik (geen diabeet) ga sporten dat mijn lichaam er dan niet voor zorgt dat het bloedsuikergehalte gewoon tussen de normaalwaarden blijft?
Amadea
10 jaar geleden
Jij denkt dus dat alleen diabetici een hoog bloedsuikergehalte kunnen hebben en dat het bij niet-diabetici normaal is?
Amadea
10 jaar geleden
Kijk, zoals de gast schrijft is het ook mogelijk. Een voormalige collega van mij, verder gezond, heeft last van een lage bloedsuikerspiegel. Zij moet elke dag twaalf boterhammen eten om zich prettig te blijven voelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 We hebben het niet over een LAGE bloedsuikerspiegel
2 We hebben het over een keuring waar een klein beetje verhoogd bloedsuikergehalte geen probleem is
3 Iemand die gezond is heeft geen hoog bloedsuiker maar normale waardes. Boven die normale waardes moet je verder onderzocht worden op diabetes, die waardes heeft een gezond mens niet.
Amadea
10 jaar geleden
Laatste poging: het voorbeeld van de lage spiegel geef ik om duidelijk proberen te maken dat elk mens z'n bloedsuikerspiegel kan beïnvloeden door voedingsmiddelen en levenswijze.

Andere antwoorden (2)

Dat kan alleen door jezelf insuline toe te dienen, een andere manier is er niet want jouw alvleesklier zorgt voor je bloedsuikergehalte, daar heb je zelf geen invloed op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja en als je jezelf insuline toedient kan dat dodelijk zijn en het werkt binnen een paar minuten (geen dagen).

Toegevoegd na 26 minuten:
Mijn antwoord is voor mensen ZONDER diabetes, die kunnen hun bloedsuikergehalte niet laten dalen, dat doen de hormonen uit de alvleesklier.

Als je diabetes hebt kan dat natuurlijk wel door minder koolhydraten te gaan eten.

Toegevoegd na 41 minuten:
Na je aanvulling: als je geen diabetes hebt zul je je bloedsuiker ook niet omlaag kunnen krijgen. Als je wel diabetes hebt zijn er maar weinig functies die je NIET kunt uitoefenen daarmee. Zeker als je diabetes hebt door overgewicht (met afvallen kom je al een eind).

Als je solliciteert op een functie die je NIET zou mogen uitoefenen met diabetes houd je jezelf en je werkgever ook voor de gek.

Met andere woorden: het heeft geen zin om iets te doen want het zal niet werken als je gezond bent en je houdt je werkgever voor de gek als je wel diabetes zou hebben en waarom zou je dat hebben? Je hebt toch geen klachten?

Ontspan je, maak je niet druk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij of zij kan misschien wel beter op zijn voeding gaan letten waardoor de bloedsuiker iets kan dalen. Maar dat gaat niet in een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat werkt niet bij gezonde mensen.
Er bestaan natuurlijke middelen die wat kunnen helpen:
-Gebruik veelvuldig citroen. Citroen bevat citroenzuur en dat helpt als een buffer voor de opname van suiker in het bloed. Daarnaast bevat citroen diverse mineralen en antioxidanten, die helpen de leverfunctie en de insulinesignalering te stabiliseren en te verbeteren.
-Azijnzuur vermindert de glykemische respons en opzienbarend ook want op een gemiddeld koolhydraatrijke maaltijd wordt deze respons maar liefst met 31 procent teruggebracht!
fremar