Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat veganisten alle voedsel afkomstig van wezens met ogen vermijden/niet tot zich nemen?

Klopt het dat veganisten het volgende 'levens-motto' aanhouden?
Het mijden/ontwijken/'t niet tot zich nemen van gebruiksartikelen en voedsel afkomstig van 'wezens' die ogen hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
710
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, dan vallen de aardappels in mijn mandje ook af :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. Veganisme is het op geen enkele wijze gebruikmaken van dieren en van producten die van dieren afkomstig zijn. Dus geen vlees, geen melk, geen leer, geen gelatine, geen honing, geen wol, enzovoorts.
Het gaat niet om de ogen, maar om het feit dat een dier een levend wezen is.
Er bestaan ook 'fruitarians', die eten ook geen plantaardig dingen waarvoor de plant gedood moet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb ik de vraag niet helemaal duidelijk geformuleerd maar ik bedoel in principe eigenlijk of er uberhaupt waarheid zit in 't feit dat als je kijkt naar het geen ogen-beleid, komt zeer overeen met wat je dan bij de veganisten tegenkomt qua wat ze dan wel gebruiken en tot zich nemen, nooit iets wat direct afkomstig is van wezens met ogen, of zie ik dat verkeerd... excuses als ik het wat onduidelijk omschreven heb, maar zo zie ik het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij dieren definieert als 'wezens met ogen', dan klopt het wel ja. Maar dat is niet de reden van het onderscheid, het gaat om het leven, niet om het zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als veganisten niets zouden eten dat afkomstig is van wezens met ogen, dan zouden ze wel regenwormen of iets dergelijks kunnen eten. Maar dat zie ik ze ook niet doen. (is misschien wel wat vreemd om dat zo te zeggen, maar ze zijn erop tegen om alles wat dier is geweest of wat van dieren afkomstig is op te eten. Regenwormen zijn ook dieren.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat blijft er dan nog over voor een Fruitarian???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nelly3: genoeg, zolang de plant er maar niet voor gedood hoeft te worden. Dus appels en dergelijke kunnen wel, maar wortels bijvoorbeeld niet.
Het lijkt mij knap lastig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pinky135: Goede reactie i.m.h.o.
Die zou eigenlijk wat mij betreft bij de antwoorden moeten toebehoren. ;)
"No food with a face" wordt vaak gebruikt door vegetariers. Dit is een heel simpele manier om uit te leggen dat men niets eet dat leeft. Maar hierbij worden normaal ook mosselen en dergelijke (volgens mij hebben die geen gezicht?) gerekend.
Veganisten gaan nog een stapje verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding