Wat zijn de 10 allerbeste dieet tips?

Goede voornemens na alle feestdage en zoeken in Google levert teveel resultaten op. Dus ben ik op zoek naar en lijstje van de 10 beste dieet tips. Ook blij met 10 hele goede!

Weet jij het antwoord?

/2500

Regelmatig eten Regelmatig bewegen Veel groente & vezels Veel drinken Weinig room / Kaas

Minder enkelvoudige koolhydraten eten!

Bronnen:
http://www.afvallen-weblog.nl/koolhydraten...

min absolute top10 gezonde (!) afvaltips: Tip 1. Drink heel veel water 
Tip 2. Snack gezond
 Tip 3. Regelmatig eetpatroon 
Tip 4. Doorzettingsvermogen 
Tip 5. Beweeg elke dag
 Tip 6. Check je maten 
Tip 7. Geen alcohol
 Tip 8. Blijf eten
 Tip 9. Regelmatig slaappatroon
 Tip 10. Plan je startdatum

Bronnen:
http://www.afvallen-in-een-week.nl/top-10-...

Mijn dieettip: Niet overdrijven, als je jezelf op water en brood zet ben je na één week zo gammel dat je snakt naar iets lekkers en als je dan één hap neemt....... dan wordt afvallen weer je goede voornemen voor 2012!!! Dus matigen, geduld hebben en streng voor jezelf zijn als je én wilt snoepen én alcohol drinken én ijs eten. Dat kan dus niet. Minder vet eten, meer groente, meer water drinken. Gewoon gezond dus maar iets matiger Ik vind dat zelf te lastig dus ik tel gewoon calorieën, zijn ze op is het klaar voor die dag. Na een tijdje leer je het vanzelf, kies je voor een gevulde koek, ben je (bij wijze van) uitgegeten voor die dag, zo wordt een dubbele boterham met ham opeens een lekkernij!!

Afvallen is geen kunst. Op gewicht blijven is pas moeilijk. Mijn tip: zoek een methode waarmede je de rest van je leven op gewicht kunt blijven en ga dan pas afvallen, eveneens met een methode die jou ligt. Mijn methode is beperking van koolhydraten. Strenger als er iets af moet en soepel als ik op gewicht blijf.

Eigenlijk alleen de eerste en belangrijkste : volg geen dieet. Van diëten wordt je namelijk eigenlijk alleen maar dik, zeker op de lange duur. Wat je moet zien te bewerkstelligen is een (langzame maar blijvende) verandering in je eetpatroon, zowel in hoeveelheid als ik samenstelling. En daar kun je natuurlijk de bekende trucjes bij toepassen : minder verzadigde en dierlijke vetten, geen geraffineerde producten (wit brood, witte pasta enz), minder of geen suiker, veel fruit en groente, water en koffie en thee zonder suiker, eventueel lightprodukten voor dingen die je echt niet missen wilt. Natuurlijk zijn er wel tips te geven, maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk zijn dat allemaal open deuren. -Probeer in plaats van 3 grote maaltijden per dag 5 kleine te eten. -Zorg dat 1/2 van je bord (maaltijd) gevuld is met groente, 3/8 aardappels/rijst/pasta en 1/8 vlees (liefst ook nog mager) . -Drink de hele dag door water om je maag een beetje gevuld te houden en afvoer van afvalstoffen. -Beweeg zo veel mogelijk, zowel binnen als buiten, om energie te verbranden maar ook als afleiding. -Val niet te snel af. Een halve tot een hele kilo per week hou je meer aan over dan twee, drie kilo in de week. -Zoek voor bij de televisie iets om je handen bezig te houden zodat je minder snel behoefte krijgt om te snaaien. - EN : je maag MAG af en toe rommelen ; die moet ook krimpen. Een rommelende maag de hele dag vullen met komkommer en worteltjes houdt een snaaigewoonte in stand en je maag in maatje XXL. Je moet juist leren niet de hele dag te eten / snaaien. Okee, het zijn er geen tien, maar dan zie je straks weer door de bomen het bos niet meer. En het belangrijkste met afvallen is dat het eenvoudig is, vol te houden, en dat je goed overzicht hebt. Dus ga vooral geen rare dingen extra eten of normale voedingsmiddelen schrappen, want dan blijf je aan de gang. Eet als iemand van 60 kilo, (of wat dan ook je streefgewicht is) , dan zal je lichaam zich daar vroeg of laat aan aanpassen. (En denk er an, mensen van zestig kilo eten WEINIG !!).

Je hebt al teveel, dat gaat er niet met eten af, ook niet met minder eten. Dus eerst bewegen, en dat kost tijd, en doorzettingsvermogen. De voedingstips had je al gehad, zag ik...

1. Drink minstens 8 tot 10 glazen water per dag. Het helpt je nieren bij het verwijderen van schadelijke stoffen en je lever bij de verwerking van vetten. Drink geen frisdrank of fruitsap, dat scheelt bij veel mensen al heel erg veel calorieën! 2. Eet liever 4 of 5 keer per dag wat minder dan 2 of 3 keer een grotere hoeveelheid. Een mogelijkheid is: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner, tussendoortje. Eet bijvoorbeeld tijdens je ontbijt en lunch een boterham minder en eet die vervolgens als tussendoortje. 3. Eet twee keer per week vis, waarvan één keer vette vis. Vette vis bevat omega-3-vetzuren. En die verhogen je stofwisseling en hoeveelheid energie. Goede vette vis is: haring, forel, poon, zalm en sardines. Paling en makreel zijn ook vet maar bevatten ook veel verzadigd vet, daarom hebben zij niet de voorkeur. 4. Gebruik magere zuivelproducten zoals magere melk, 20+ kaas, magere yoghurt en bv cottage cheese. Ze leveren veel goede eiwitten die de honger onderdrukken en nodig zijn voor de opbouw van spiermassa. 5. Eet voldoende groenten, bonen en fruit. Ze bevatten veel goede koolhydraten en helpen bij het stillen van het hongergevoel. 6. Kies waar mogelijk voor volkoren producten zoals rijst, pasta en brood. Ze zitten bomvol vezels, geven je (voor langere tijd) een voldaan gevoel. 7. Drink geen grote hoeveelheden alcohol. Je stofwisseling gaat er langzamer van werken waardoor vet de kans krijgt zich op je lichaam te huisvesten. Een avondje doorzakken en vervolgens een flinke vette hap scoren is dus dubbel zo slecht! 8. Laat toetjes met veel vet en/of suiker links liggen. Kies voor fruit of magere yoghurt of een combinatie als dessert. 9. Probeer 2 tot 3 uur voor je gaat slapen niet meer te eten. Zo geef je je lichaam de kans je laatste maaltijd zo ver mogelijk te verwerken 10. Eet geen voedsel dat rijk is aan verzadigde vetten. Denk hierbij aan: vleesproducten, kaas, roomboter, slagroom, bak-, braad- en frituurvet, kokosnoot, koffie-creamer, chocolade, koek en gebak, chips en zoutjes.

Ik geloof persoonlijk niet in diëten en allerlei pillen. Omdat je t.z.t. toch weer terug wilt gaan naar je oude eetpatroon vliegen de afgevallen kilo's er dan meestal weer aan. Afvallen is niet makkelijk, maar goed te doen als je discipline toont: -Meer bewegen; -Iets kleinere porties eten; -3 maaltijden per dag, het liefst op vaste tijden (dus geen maaltijd overslaan, je verbranding moet op gang blijven); -Als je trek krijgt in een snack, bijvoorbeeld zo rond 4 uur zoals veel mensen, kiezen voor een appel of banaan; -Gevarieerd eten. Succes!

Mijn hond moest pas op dieet. Het allerbeste is om gewoon direct over te gaan op de helft van je eten. Mijn echtgenoot is dit nu ook gaan doen. De eerste 2 weken honger, daarna niet meer en de kilo's vliegen er af. Succes.

Geniet met mate.

Alles wat je graag eet, moet je niet kopen ;-)

Kijk eerst wat je BMI is. En bepaal zo wat je moet/wilt gaan wegen. Begin alleen met afvallen als je zelf wilt. Jouw wens. Doe het niet voor een ander. Bewegen is alttijd gmoed. Loop een keertje extra ergens naar toe. Eet niet op straat. Overal zijn eettentjes en ruik je lekkere dingen. Niet doen! Ga boodschappen doen net nadat je gegeten hebt. Zo kom je niet in extra verleiding. Neem een boodschappen briefje mee en houd je eraan. Zorg dat je altijd een flesje water en een pakje suikervrije kauwgom bij je hebt. Eet voortaan van kleine borden. Dat scheelt al met opscheppen. En neem nooit een tweede ronde. Laat zoveel mogelijk je toetje staan. Eet niet bij tv of pc. Dan schuif je zonder goed te proeven en te kauwen zo een hele maaltijd naar binnen. Eet bewust, kauw goed en neem de tijd. Na 20 minuten zeggen je hersens: genoeg! Als je 10 kilo moet afvallen, doe het dan in kleine stapjes van 2 kilo. Zo hou je de moed erin als je steeds je doel hebt bereikt.

Op tijd eten, kleine hoeveelheden vaker op de dag, bewegen. Vetarm dieet. Lijnzaad, appelazijn, zwarte komijnzaad, ananas, grapefruit: alleen op een lege maag. Medicatie: Fluoxetine, Topamax, Cymbalta als er ook psychische klachten aanwezig zijn.

Wat een tips allemaal al! Wel vermoeiend om dat allemaal te moeten onthouden. Van de methode "Weg met de Weegschaal" (GEEN dieet) hoef ik alleen maar dit te onthouden: "Eet voedzaam als je buikhonger hebt" "Neem iets heel lekkers als je smaakhonger hebt, maar stop direct met eten als het niet meer zo lekker smaakt en gooi/leg het restant weg". Lekker simpel en heel doeltreffend. Heerlijk geen calorieen meer tellen, maar gewoon naar je lichaam luisteren. Voedzaam eten is alles wat zo min mogelijk is bewerkt. Dus volkorenproducten, roomboter, volle zuivel, vlees, vis, ei, etc. etc. Kortom: eten waar je lijf iets aan heeft. Iets "lekkers" is alles wat niet voedzaam is. Dus chocolade, chips, koekjes, cake, etc. etc. Maar dan ook het lekkerste wat je kunt vinden. Oh ja, en leer het verschil tussen "buikhonger" (je lichaam vraagt om voedsel) en "smaakhonger" (zin in iets door bijv. verveling, onrust o.i.d.). Want als je gaat bunkeren terwijl je lichaam niet om voedsel vraagt zal die alle overbodige energie subiet gaan opslaan als vet. Als dit je leefwijze wordt zul je niet meer kampen met overgewicht omdat je eet wat je lichaam nodig heeft en niet meer. De energie wordt namelijk efficient gebruikt. Meer weten? Doe een gratis minicursus: http://www.wegmetdeweegschaal.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=99&Itemid=144 Toegevoegd na 5 minuten: Dit alles onder het motto: je lichaam is geen vuilnisbak waar je maar van alles kun in stoppen. Je lichaam wil voedsel waar het wat mee kan.

Bronnen:
http://www.wegmetdeweegschaal.nl/

Een combinatie van zaken werkt echt supergoed. Ik ben nu 24 kilo afgevallen met zie bron

Bronnen:
http://weet.wikidot.com/kcal-verbranden-ca...

stop met frisdranken. 2 stop met fastfood, 3 eet kleine porties, 4 eet fruit en groenten, 5 koffie zonder suiker, 6 vis eten 3 x per week, 6 eet je niet vol,7 eet uit de schijf van 5, 8 drink veel water tussendoor,9 eet niet meer na 8 uur s avonds, 10 eet magere melkproducten.

Zoek een nieuwe hobby. klinkt plat, maar zorg dat je iets anders te doen hebt als je overeet. daarnaast veel cardio (bv gewoon wandelen, maar minimaal 25 min. en weinig koolhydraten (vooral s avonds vermijden) hou het even bij 3 Toegevoegd na 49 seconden: o ja, groene thee!

ga sporten eet weinig vet eet niet te veel pak eens de fiets ipv de auto drink veel water stop met suiker eet regelmatig snack gezond ga s'ochtends 1xper week zwemmen beweeg 1 1/2 uur per dag en numbero 11 hou dit vol

Twee tips die mij ooit prima hebben geholpen: eet pas iets wanneer je werkelijk honger hebt. eet dan alleen gezonde dingen en halveer je 'normale' porties.

Geen enkel dieet werkt, als je niet je levensstijl aanpast. Dus gezonder gaan eten, meer bewegen, en met regelmaat eten, je bewust worden wat en hoeveel je eet. En dat betekent niet dat je niet een keer mag zondigen, dus ik bedoel chips eten, of andere lekkere hapjes, maar hou dat bij 1 keer in de week/maand. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100