Kan ik oliebollen in de airfryer opwarmen?

Ik had maandag oliebollen afgehaald. Eerst wilde ik ze opwarmen in de magnetron, maar mijn vriend zei juist dat je extra lekkere oliebollen krijgt als je ze opwarmt in de airfryer. Kan dat wel? Krijg je dan niet ineens een heel andere structuur?

17.6K
Griffin
3 jaar geleden
De Libelle zegt er dit over: https://www.libelle.nl/food/oliebollen-opnieuw-warm-krokant/#:~:text=Zet%20de%20airfryer%20op%20180,olie%20in%20de%20airfryer%20doen.

Antwoorden (3)

Nee hoor, je kan ze rustig daar in opwarmen. Ik weet niet of het lekker wordt (zelf nog niet gedaan), maar in principe moet dat gewoon kunnen.
3 jaar geleden
Ja hoor gaat prima, weet ik uit ondervinding. Beter dan magnetron
3 jaar geleden
Dit moet goed lukken. Zelf geen ervaring, bij gebrek aan een Airfryer, maar volgens internet zouden ze na 3 minuten op 180 graden zonder voorwarmen weer heerlijk moeten zijn. Blijkbaar tast dit de structuur dus minder aan dan de magnetron.
Je schijnt ook uitstekend oliebollen te kunnen bakken in een Airfryer.