Welke groene smoothie recepten zijn gezond?

Ze zijn erg populair de groene drankjes, maar zijn ze wel echt zo gezond als beweerd word?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Alle groene smoothie recepten zonder toegevoegde middelen zijn in principe gezond. Met toegevoegde middelen worden melk, (complexe) suikers en andere stoffen bedoeld die niet al in de groenten, fruit, kruiden en specerijen zitten. Als je je daaraan houdt, zijn in principe alle groene smoothie recepten gezond.

Wat je wel moet weten, is dat je meteen na het maken van je groene smoothie recept het drankje opdrinkt. Het vlees uit groenten en vruchten begint namelijk snel zijn voedingswaarde te verliezen als het in stukken wordt gehakt en met de buitenlucht in aanraking komt.

De verschillende groene smoothie recepten zijn trouwens ieder op hun eigen manier gezond. Sommige recepten helpen tegen veroudering of bepaalde ziektes, terwijl andere smoothies ervoor zorgen dat je meer energie krijgt of afvalt. Hierover schrijven veel websites, maar is ook veel onbekend. Veel websites schrijven dan ook maar wat. Het is daarom altijd slim om een groene smoothie cursus te raadplegen. Er zijn veel verschillende groene smoothie cursussen online te vinden. Dat helpt vaak enorm bij het leren hoe je groene smoothies moet maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het belangrijkste is dat je de smoothie vers bereid en verse natuurlijke producten gebruikt. Verse rijpe groentes en fruit bevatten bijvoorbeeld veel meer vitamines. Kiwi is heel geschikt voor een gezonde smoothie vanwege een hoog gehalte aan vitamine C. Maar foliumzuur en kalium is ook belangrijk en haalt je lichaam o.a. ook uit groente en fruit. Gezond hangt er vanaf hoe de smoothie aanvult aan de dingen die je de rest van de dag nuttigt. Over het algemeen krijgen mensen te weinig vitamine C binnen; daarmee is dus een smoothie met kiwi over het algemeen een heel gezonde keuze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe zijn de meeste groene smoothie recepten gezond, en te verkiezen boven tal van ander manieren om te ontbijten.

Zorg er echter wel voor veel afwisseling, met name betreffende de groente.
Ga niet elke dag spinazie in je smoothie gooien. Twee keer per week is meer dan genoeg. Wissel het af. Er zijn vele soorten groente!

Worteltjes kun je beter niet in de smoothie doen, vanwege het zetmeel.
Kies dan ook voornamelijk voor groene bladgroente, in combinatie met het fruit in je smoothie.