Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Er zijn inderdaad veel meer medicijnen waar je van aankomt dan afvalt. Meestal omdat ze de eetlust opwekken. Je kunt dat zelf nakijken in het Farmacotherapeutisch Kompas maar als je daar niet uit wijs kunt worden wil ik dat best voor je doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat kan. Door verschillende medicijnen kun je vocht vast houden. Of je eetlust wordt opgewekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer zeker weten,
vaak staat het in de bijsluiter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Antidepressiva zijn berucht om die bijwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is positief, maar dat was al duidelijk.

Als aanvulling een voorbeeld waar ik zelf mee te maken heb gehad, corticosteroïden, bijvoorbeeld prednison, of het ligt aan het opwekken van eetlust of aan iets anders weet ik niet, maar reken maar dat je er behoorlijk van aan kunt komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Soms kílo"s! Meer eetlust of minder vochtafdrijving.
Maar als je die medicatie nodig hebt, heb je niet zoveel keuze. Je huisarts heeft daar het beste kijk op en zal dat zeker meenemen in het voorschrijven van medicatie.

Maar niet van elk medicijn. Zeker niet. Altijd goed de bijsluiter lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, denk maar aan Prednisolon. Daar kun je een zo genoemd prednison-koppie van krijgen. Een opgeblazen gezicht maar vaak ook lichaam. Je houd dan vocht vast. Tevens verhoogt je eetlust vaak. Ga je meer eten en kun je ook daarvan wat dikker worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding