Waarom eten we 90% van alle dieren niet?

We eten koe, varken, kip, schaap, kangaroe, enz. Zelfs vogels waar bijna geen vlees aan zit. Maar waarom vind je geen beer, panter, olifant, miereneter, zebra, wezel, mol, ooievaar in de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Omdat we dat niet gewend zijn. OVeral in de wereld eten mensen vooral die dieren die ze al duizenden jaren als huisdier houden of zelf vangen. En bij ons zijn dat de dieren die je kent.

Maar in andere landen eten ze weer heel andere dingen. Honden en katten zijn in het verre oosten geliefd, in zuid-amerika eten ze zeker wel cavia's en lamavlees, eskimo's eten zeehond en walvis, en in Vietnam eten ze zo ongeveer ALLES wat beweegt, liefst nog nauwelijks dood, tot en met schopioenen en ratelslangen aan toe. En heb je wel eens gehoord van bushmeat ?

Kortom : we eten uiteindelijk, als het er op aankomt, ales wat beweegt. Alles wat loopt, kruipt, vliegt, zelfs insecten en weekdieren. Dat JIJ niet alles eet en een beperkt 'assortiment' hebt om uit te kiezen, heeft alles te maken met de cultuur waarin je bent opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat een deel van die dieren beschermd zijn, die mag je niet eens doden en een ander deel komt niet eens zoveel voor, zeker in Nederland. Verder WILLEN heel veel mensen die dieren niet eten (vraag en aanbod probleem), ook zijn die dieren relatief veel duurder en daarnaast zijn het wilde dieren die we helemaal niet mogen doden en opeten.

Over het algemeen eten wij in dit land dieren die daarvoor gefokt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op eerdere antwoorden: sommige dieren zijn gewoon te duur om te houden/fokken. Consumenten willen nu eenmaal niet te veel betalen.

Ook eten we hier in het westen niet of nauwelijks roofdieren, voornamelijk omdat dat gewoon minder lekker is. De meeste dieren die we eten zijn herbivoor.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor te duur.
Maar minder lekker?
Veel vissen die we eten zijn roofvissen (o.a. tonijn en haai).
Ook krokodillenvlees is lekker. Qua roof-zoogdieren heb ik geen idee.