Elk tussendoortje dat veel suiker of meel bevat. Dus fruit, maar ook koekjes, boterhammen, pasta/noodles, chocola en frisdrank natuurlijk.

Het idee van een tussendoortje echter is het op peil houden van je energiebalans, dus koolhydraten zijn daarvoor uitermate geschikt. Vet- en eiwitrijke tussendoortjes leveren niet instant energie, en neem je dus meer voor 'de lekkere trek'. (Ook niks mis mee, hoor).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is het een fabel dat je koolhydraten zo hard nodig hebt om je verbranding op gang te houden. Niet dat ik zoveel te zwaar ben maar ik wil toch graag weer naar beneden de 90 kg. Dat lukt mij het beste door juist de koolhydraten te beperken. Als eventueel tussendoortje een paar nootjes, stukje kaas, een eitje of een klein worstje. Energie haal ik wel uit mijn lichaamsvet. Daar fiets ik met meer gemak een uurtje op dan op koolhydraten en ik val ook nog eens een halve kilo per week af. Ik heb het niet over koolhydraatarm maar -beperkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zeer recent een serie over voedsel gezien op Holland Doc waarin allemaal onderzoeken naar feiten en fabels over voeding is gedaan, en daar zitten verhelderende experimenten tussen. Zo hebben ze een aantal eeneiige tweelingen gesplitst en een hele dag laten sporten, de een of een koolhydratendieet, de ander op een eiwit-en vetrijk dieet. De verschillen waren dramatisch. Zelfs de sportiefste halve tweeling op eiwit/vet verloor met een enorm verschil van de minst sportieve. Het kostte ze ook beduidend meer moeite. Tuurlijk voor de matige beweging die we normaal op een doorsnee dag hebben volstaat het heus wel, maar voor echt (duur)presteren heb je toch echt goeie brandstof i.e. koolhydraten nodig. Niet om ze op gang te krijgen of te houden dat zal gerust gebeuren, maar om ' parate' energie te hebben, Ik merk het zelf trouwens ook duidelijk ; een hele drukke dag met te weinig koolhydraten kom ik nauwelijks door, hoor. Dan ben ik bek- en bekaf en begin om drie uur ofzo al in te kakken. Op mijn kont zitten en vrijwel niks doen kan ik echter ook op stukken kaas en borrelnoten.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kost mij ongeveer een week om om te schakelen. In die week voel ik me gammel en moet ik o.a. extra alert zijn in het verkeer. Daarna heb ik veel meer energie en dat hoor ik ook regelmatig van diabetici en van mensen die heel veel aan sport doen. Ik geloof dus wel dat het niet werkt als je met tweeëige tweelingen zo'n experiment uithaalt en er niet meer dan een dag voor uittrekt. Zolang je insulineproductie overuren draait moet je koolhydraten invoeren. Kwestie van oorzaak en gevolg. Draai die redenering eens om, zou ik zeggen.
een eierkoek,daar zit echt ongelofelijk veel koolhydraten in,namelijk in een grote verse,bv. van de appie 95 koolh.!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In 100 gram eierkoeken zit 66 gram koolhydraten, en dat is voor een gemiddelde eierkoek 22 gram aan koolhydraten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een eierkoek de verse van 4 in een verpakking is meer dan 100gram hoor,op de verpakking staat 95gr.koolhydraten per eierkoek! ben zelf 47kg. afgevallen met koolhydraatarm dieet,weet echt wel waar veel koolhydraten inzitten en ook al zou het 22 gr. zijn is nog echt veel als je koolhydraten wilt minderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.wijvallenaf.nl/calorieen/eierkoek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan je wel met zo'n standaard calorietabel aankomen maar heb toch echt net nog de verpakking van de eierkoeken gelezen. de eierkoeken die kleiner zijn en met zo'n 7 stuks in 1 verpakking zitten die bevatten misschien de vermelde hoeveelheid koolhydraten zoals vermeld in de tabel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@patje: Als die grote eierkoeken ruim meer dan een ons per stuk wegen dan klopt je verhaal. Voordeel van de twijfel +1 dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Keesvi,bedankt hoor voor de + staat echt op die krengen;-)
Alle zetmeelrijke producten bevatten erg veel koolhydraten:
granen zoals tarwe, maar ook aardappels, rijst.

Zetmeel is namelijk gewoon suiker. Suiker doet je bloedsuikerspiegel schommelen waardoor je een hang naar honger kunt krijgen. Beter is het om te kiezen voor vetrijke voeding (wel gezonde vetten) omdat die je voor een langere tijd een verzadigd gevoel geven.