Ga je sneller naar toilet door regelmatig vloeibaar te eten?

Hallo,

wegens bepaalde redenen heb ik ik heb een tijd lang constant vloeibaar gegeten/gedronken maar merkte dat ik regelmatig naar het toilet moest (ontlasting), hoe en waarom is dat eigenlijk?

Als ik vast voedsel eet moet ik niet zo regelmatig naar wc...

Kan het ook zijn dat wanneer je regelmatig vloeibaar eet ook sneller calorieën verbrand?

P.S.: ik ben al mager en slank en wil niet afvallen maar bijkomen in gewicht...............

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou eerder zorgen voor meer vezels eten in combinatie met genoeg water drinken.

Het beste antwoord

Vloeibaar voedsel passeert sneller de darmen dan vast voedsel. Daardoor is de kans groter dat er minder van door het lichaam opgenomen wordt en er meer onverrichter zake het lichaam verlaat. Ook door de grotere hoeveelheid vocht in de armen moet je vaker naar het toilet, oftewel, het heeft een laxerende werking. De verbranding op zich verloopt niet sneller omdat dit niet van je spijsvertering maar van je stofwisseling afhangt.

Niet alleen om af te vallen maar ook als je aan wilt komen is voldoende lichaamsbeweging een goed idee. Je houdt er je stofwisseling mee op gang waardoor de kans op een gezonde trek in eten groter is. Bega niet de fout om allerlei ongezonde dingen te gaan eten die bekend staan als dikmakend, zoals junkfood. Dat vertaalt zich vroeger of later in diverse gezondheidsproblemen.

Toegevoegd na 6 uur:
..vocht in de Darmen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord met een mooie onderbouwing. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vind ik ook, +10

Andere antwoorden (1)

Je moet wel vezels binnenkrijgen. Je kunt dus best broccoli, spinazie en andere groenten in de blender doen, dan zal je ontlasting ook "steviger" worden.