Zijn yfood drinks vegan gezonder dan gewone yfood drinks?

Yfood - This is food 500ml

een jaar geleden
1.6K
TurfGraver
een jaar geleden
Vegan betekend dat er geen dierlijk producten zijn gebruikt.
Dat hoeft bij definitie niet per se gezonder te zijn.
Patat en zoute chips zijn ook vegan.
Gezond is een goede variatie in je voeding met alles wat je lichaam nodig heeft, dat kan ook Vegan zijn.
TurfGraver
een jaar geleden
Ze zijn dus wel een stuk diervriendelijker dat de niet Vegan variant.
Melk (zuivel) is namelijk een wel heel dier onvriendelijk ingredient.
Ritsuka
een jaar geleden
Is geen verschil. Vegan is alleen gezonder als jij een allergie hebt voor de reguliere versie

Antwoorden (1)

Het een is niet gezonder dan het andere want beide niet gezond. Mede door ingrediënten als kunstmatige zoetstof, maltodextrine en koolzaadolie. In de vegan versie zit soja, dat ontregelend kan werken op je hormoonhuishouding. Onder andere je schildklierhormonen. Tapioca kan bij schildklieraandoeningen ook problemen geven.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Er wordt wel gemind, maar EchWel is niet de eerste die soya ter discussie stelt. https://www.vegetariers.nl/gezond/veelgestelde-vragen/is-soja-ongezond
Ritsuka
een jaar geleden
Je weet niet of vraagsteller schildklierproblemen heeft
TurfGraver
een jaar geleden
Als je begint of stopt met het regelmatig gebruik van voeding met sojaproducten moet mogelijk de dosis van levothyroxine worden aangepast. Laat in voorkomend geval na 4-6 weken in overleg met je arts TSH en FT4 in je bloed bepalen.
Verder geen probleem met schildklier.
Er zijn wel meer ingrediënten (ook niet Vegan) die de schildklierhormonen verstoren, hierom is regelmatig meten en afstemmen nodig.
tinus1969
een jaar geleden
@Ritsuka, het gaat niet alleen om de schildklier.
Cryofiel
een jaar geleden
Ik kan EchWel niet serieus meer nemen.

Op zowat elke vraag komt hij/zij met zo'n beetje hetzelfde antwoord. Het maakt niet uit welke klachten je hebt, het maakt niet uit wat jouw achtergrond en jouw omstandigheden zijn... hij/zij komt steevast met iets met hormoonbalans of supplementen.

Vaak aangevuld met verwijzingen naar commerciële webshops.

Op vragen om uitleg komt geen antwoord.