Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang kun je ongesneden snijbonen in zak van de ah bewaren na opening van de zak?

Ik heb snijbonen van de AH gekocht in een zakje. Ze zijn ongesneden. Ik heb ze opengemaakt. Hoe lang kan ik ze nog bewaren als ik ze in de koelkast bewaar?

een jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Een paar dagen tot een week want ze drogen wel uit. Elke dag even kijken en zelf beoordelen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Zal er aan liggen hoe lang ze al in de winkel liggen. Staat een datum op die indicatie is.
Korter houdbaar na opening is vooral van toepassing bij lang houdbare producten als een blikje vis of houdbare melk. Eenmaal geopend kan je het maar kort bewaren. Bij groente in een zakje maakt het minder uit. Zakje gewoon weer dichtmaken of in een ander zakje doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is verstandig om ze binnen een week te consumeren. Anders komen er teveel bruine plekken op die je eerst weg moet snijden. Op de meeste websites staat dat het binnen twee dagen zou moeten, maar het kan best wel wat langer. Vers zijn ze echter wel het lekkerst, hoe langer je wacht hoe meer de smaak achteruit gaat.
(Lees meer...)
Amadea
een jaar geleden
Hangt er van af hoe oud ze al waren toen je ze kocht. Bonen kun je best lang bewaren in de koelkast, meer dan een week, MAAR NIET IN PLASTIC VERPAKT. Dan gaan ze snel rotten en schimmelen. Rottende (snotterig geworden) delen kun je er af snijden, maar dan hou je steeds minder over natuurlijk. Voor de smaak maakt dat niet uit. Overigens denk ik dat ze buiten de koelkast, op een koele plaats en niet in plastic verpakt, langer goed blijven dan in de koelkast. Ze worden wel veel slapper, maar dat worden ze als je ze kookt ook.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding