Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede fruitvervanger?

Ik lus geen fruit. En dan bedoel ik ook echt helemaal geen fruit, geen enkele soort. Ik heb dit al jaren niet meer gegeten, en ik ben ook niet van plan het te gaan doen. Dit is natuurlijk niet goed. Wat is een goede fruitvervanger? ( eentje die uiteraard niet naar fruit smaakt, dus geen fruitdrankje ) Bijv een vitaminepil? Het moet de belangrijkste vitaminen bevatten, de nodige

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je wel groente lust (en dan niet de tot snot gekookte groente) dan is de kans klein dat je een tekort oploopt. Neem bijvoorbeeld een lekkere rauwkostsalade. Komkommer, paprika, tomaat, radijsjes, etc. zijn allemaal prima vervangers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Variëren is wel belangrijk!
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens een tomaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, dat lijkt me ook goed.
Fruit heeft een veel groter gezondheidsimago dan door de realiteit ondersteund wordt. Fruit eet je dus vooral voor het lekker. Voor de vitamines, die in veel soorten fruit nauwelijks voorkomen, zijn makkelijk alternatieven te vinden, evenals voor de anti-oxidanten en de vezels. In de meeste gevallen zijn groenten een prima en vaak zelfs beter alternatief voor fruit omdat er minder suiker in zit. Ben je desondanks bang voor tekorten dan kun je supplementen overwegen, een multivitamine, aangevuld met vitamine C.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding