Ik wil een paar kilo aankomen, is het dan erg als je wat vaker iets ongezonds eet?

Ik heb al een hele tijd ondergewicht, maar nu wil ik er ook iets aan veranderen. Voor de rest eet ik gezond, fruit, groente, vezels etc. Maar daar moet ik wel érg veel van eten om aan te komen.(snelle stofwisseling en sporten) Kan het kwaad als ik elke dag één keer iets van een koek of stuk chocolade neem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, kan helemaal geen kwaad om af en toe een koek of wat snoep te eten. Dat kan jouw lichaam best aan.
Maar of je daar van aan komt betwijfel ik, zeker als je veel sport.

Als je ondergewicht hebt is het zeker verstandig eens langs de huisarts te gaan. Die kan je doorsturen naar een dietiste, dan kan je samen kijken op wat voor manier jij wat aan kan komen en toch gezond kan blijven eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er zijn ook dieeten om AAN te komen. Ga eens naar een diëtiste, die kan je vast op weg helpen.
13 jaar geleden
als je tussendoor een koek of een stukje chocolade neemt kan dat geen kwaad maar geen gewoonte van maken ook al ben je mager het blijft toch ongezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Stel je komt aan en je denkt: dit gewicht is prima. Dan moet je je ongezonde eetgedrag volhouden anders ben je die kilo's zo weer kwijt! Ik zou, zoals hierboven al word aanbevolen naar een huisarts gaat. Als die het nodig vind stuurt hij je wel door naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan heus geen kwaad als je af en toe chocolade of snoep eet, maar maak er geen gewoonte van want het is en blijft ongezonder dan groente, fruit enzovoort.
Maar ik zou je aanraden om minder te sporten, ik weet niet hoeveel je sport, maar minder sporten kan geen kwaad. Je blijft gewoon hetzelfde aantal eten van alles, maar omdat je minder sport beweeg je minder en kom je dus aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou proberen om meer koolhydraten te eten zoals pasta's, rijst of wat meer aardappels bij je avond eten.
Met meer ongezonde dingen eten kom je ook op een ongezonde manier aan. Heb je straks een paar kilo erbij en verhoog je tevens de kans op lichamelijke klachten.
Eventueel zou je ook bij een sportschool een bus ( weight gainers) koolhydraten kopen van bv Mammoth waar je lekkere shakes van kunt maken en je massa gewicht ook doen toenemen. Al blijft de beste manier om aan te komen wel zitten in je voedsel aanpassen, maar dan liever niet ongezond aanpassen.
Verder weet ik niet hoe oud je bent, maar zo rond je 30e gaat je stofwisseling naar beneden en kom je vanzelf ook meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had ondergewicht,mijn huisarts raadde mij aan te gaan sporten,krachtsport nog wel.ik dacht de goede man heeft ze niet allemaal op een rijtje.ben uiteindelijk toch gaan sporten en kreeg daar het advies om direct na het sporten kwark met noten en wat fruit te eten.na enige tijd bleek ik goed aan te komen,in gewicht,het mooiste was dat het meeste spierweefsel was .het ging dus om snel opneembare eiwitten die kort na de inspanning genuttigd werden/worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krachtsporten is inderdaad een optie. Alleen zou ik er niet graag als een bodybuilder uit willen zien, maar dat gebeurt ook niet zo snel. Zelf ben ik meer met cardio sporten bezig. Ik vind de noten,kwark en fruit ook een goed idee. Dankjewel voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje minder cardio,beetje krachtsport erbij.werkt echt.
veel suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral noten zijn goed voedsel. (liefst zonder zout)
Zit o.a. veel goeie vetten in.