Hoe kom je van suikerzucht af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is een afkickproces. Net als stoppen met roken. Suiker is bijzonder verslavend. Beste is om het af te bouwen. In ongeveer 6 weken kun je door af te bouwen van je suikerverslaving af komen. Begin alvast met het minderen van suiker in koffie en thee. Eet voortaan de helft van de koekjes en snoepjes die je normaal eet. Krijg je toch zin in suiker neem dan een banaan of ander zoet fruit. Drink wel veel water gedurende die periode, des te makkelijk gaat het dan.

schaf het boek aan "sterker dan suiker" van Sonja Kimpen Toegevoegd na 3 minuten: dit boek gaat ook over de verborgen suikers die bijna overal in zitten, waardoor je je suikerverslaving in stand houdt!

Suiker geeft vrij snel een piek in je bloed en dat geeft energie, maar na de piek komt een dal. Dat maakt dat je minder evenwichtig bent als je veel suiker eet. Je kunt beter kiezen voor langzame koolhydraten, die pieken minder en houden je in dat opzicht stabieler.

Onderschat de suikerverslaving niet. Het is een echte verslaving, die je alleen met heel veel wilskracht en discipline kunt overwinnen. Maar het goede nieuws is, dat er genoeg voorbeelden zijn van mensen die dit is gelukt. Hoe zou je dit kunnen aanpakken? Ik geef een paar tips: 1.Ken Jezelf Sommige mensen komen -net als bij stoppen met roken- het beste van een verslaving af door in 1x radicaal te stoppen. Anderen kunnen beter geleidelijk afbouwen. Welke aanpak spreek jou het meeste aan? Wees eerlijk tegen jezelf over je eigen mogelijkheden en beslis nu welke aanpak je gaat volgen. Kies je de geleidelijke weg? Maak dan een plan op papier hoe je elke week iets minder suiker eet. Schrijf een realistisch, maar gedetaillerd plan en hou je daaraan. Kies je voor de radicale weg? Schrijf dan voor jezelf op welke zoetigheden je nooit meer eet, en welke nog wel. Schrijf ook dan precies op hoeveel van wat. Als je je plannen opschrijft is de kans van slagen tientallen malen groter dan als je het niet opschrijft, dus neem deze moeite.

Bronnen:
http://www.fitin90dagen.nl/hoe-kom-ik-van-...

Dat zal niet meevallen, want het heeft te maken met gewenning. Als je altijd al graag zoetigheid hebt gegeten/gesnoept, dan kan je dat niet zomaar veranderen. Mocht je ernaast hulp nodig hebben, dan kun je een supplement gebruiken die de behoefte aan suikers onderdrukt. Wat goed blijkt te helpen is chroom. Maar je hebt ook supplementen waaraan iets extra's aan toegevoegd is: b.v. zink, magnesium, calcium en misschien nog wel andere.

vaak krijgen mensen veel trek in zoet als gevolg van een snel wisselende bloedsuikerspiegel! voeding eten met een lage GI helpt tegen deze suiker lust groenten ,fruit (zeker als tussendoortje en volkoren graan producten zoals zilvervliesrijst volkoren pasta's en bruin of volkoren brood geven een grotere verzadiging,tevens dien je te zorgen voor toch iets van vet in je maaltijden of als boter op je brood!..werkt ook verzadigend en doordat het meer verzadigd ga je minder vlug grazen(je te buiten aan zoet)..en daardoor blijf je met een beetje (goede vetten) en de eerder genoemde adviezen ook nog eens op je gewicht! Veel succes !!

Het scheelt al als je rustig de tijd neemt voor je maaltijden in een rustige omgeving. Je neemt de smaken zoet en zout in die omstandigheden veel beter waar, waardoor je er minder van zult gebruiken. Verslavende stoffen hebben de neiging om de verslaving in stand te houden. Domweg niet meer innemen is de beste methode om zo'n verslaving aan te pakken. Bij koolhydraten is dat heel goed mogelijk maar niet makkelijk. Je hebt ze, op de keper beschouwd, niet nodig maar ze zijn moeilijk helemaal te vermijden. Wel kun je kiezen voor betere koolhydraten en dat zijn doorgaans de minder geraffineerde varianten, zoals volkoren, zilvervlies en ruw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100