Wat moet je van het programma ''Over de kook'' van RTL5 vinden als de koks stuk voor stuk horloges, armbandjes en ringen dragen?

Dat is toch niet volgens de hygiene richtlijnen HACCP?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, hier heb ik nooit zo over nagedacht. Grappig dat sommige mensen ook naar de kleinere details kijken :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, is me nooit opgevallen!

Het beste antwoord

ik zit zelf in de horeca, en werk als sous-chef

horloges, armbanden, ringen, of andere sieraden zijn niet toegestaan.

trouwring/vriendschapsring wel.

oorbellen/oorringen, zijn ook niet toegestaan,
ivm e.v.t kan op verliezen, of als je een theedoek over je schouder legt, dat deze je oorbel/oorring uit je oor trekt, en waarbij dus de oorbel/oorring zoek is.

bij meeste horeca bedrijven,
staat dit ook in het bedrijfsreglement, volgens de haccp,

koks mogen wel een halsketting om, mits deze niet over de kleding komt, en ook niet zichtbaar.

zelfde als tattoos mogen niet op zicht bare plekken voor de gasten

Groetjes FG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klopt, dat mag niet.
Meld het programma eens aan bij de inspectie ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Horloge zou nog kunnen mits deze lekker strak zit maar armbandjes en ringen moeten in theorie af.

Dit gebeurd in de praktijk weinig en bij een televisieprogramma moet je sowieso je twijfels houden over de echtheid, zoals blijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige sierraad, dat je mag dragen, is je trouwring. Ook een horloge mag niet.
Je zou de makers van het programma hier eigenlijk op moeten wijzen, omdat ze zo een verkeerd beeld geven van koks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zouden inderdaad niet gedragen moeten worden.
maar alle kookprogramma,s op zulke zenders hebben alleen maar tot doel,het verkopen van producten.omhuld in een kook jasje.als chef zijnde neem ik deze programma,s ook niet serieus.ik zag eens een opname foutje van de smaakpolitie:hij stond een komkommer te snijden,zonder handschoenen op een witte snijplank....de looser.goede kookprogramma,s op bbc 1 op de zaterdag morgen.doorde weeks om 18:00.heb je wat aan.op internet:
videojug.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat is niet het enige wat daar fout gaat.Wat te denken van lange gelakte nagels,slippers,sandalen of gymschoenen,proeven van dezelfde lepel waarmee je in je pan staat te roeren?Mag en kan allemaal niet maar is bij "Over de kook" geen uitzondering.