wat is een vervangmiddel voor gelatineblaadjes in vanillebaverois?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

Agar-agar is ook een perfect middel ipv gelatine. Dit wordt in de tropen meestal gebruikt omdat het bij warme temperaturen beter bindt

Toegevoegd na 1 minuut:
Sterker nog, gelatine bindt niet meer bij hoge buitentemperaturen.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Ben ik niet met je eens! Je hebt zakjes agar agar en die moet je door het sap roeren (bijv. sinaasappelsap) en dan door de gepureerde vruchten( bijv.aardbeien) roeren. Dan breng je het aan de kook en laat het roerend 2 min. bruisend doorkoken. 2 eetl. honing erdoor en dan afkoelen. 2 eiwitten en 2 dl. slagroom apart stijfkloppen en als de aardbeienmoes begint te stollen de opgeklopte eiwitten en slagroom erdoor spatelen tot een luchtig geheel. Daarna nog even in de koelkast zetten en je hebt een heerljke bavarois!
Een maizenapapje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige vervanger voor gelatine die ik bedenken kan, is pectine. Dit is in poedervorm verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Xantana van sosa..