Op welke temperatuur en ovenstand kun je het beste kikkererwten roosteren?

Zodat ze knapperig worden zonder dat ze "poppen".

3 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Niesje1973
3 jaar geleden
Yep, die had ik ook gevonden. Maar als ik de reacties lees krijgen heel veel mensen ze niet knapperig of poppen ze. Vandaar mijn vraag.
Amadea
3 jaar geleden
In welke toestand bevinden zich die erwten: gedroogd of met vocht in blik?
Niesje1973
3 jaar geleden
Uit een blik of pot.
Amadea
3 jaar geleden
Wat ik erover nagezocht heb levert deze oplossing: zorg dat de erwten goed droog zijn (na uitlekken over keukenpapier verspreiden en ze voorzichtig met een tissue afdeppen) en gebruik er géén olie bij.

Antwoorden (1)

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Laat de kikkererwten uitlekken en doe ze in een schaaltje.

Voeg de olijfolie toe en de specerijen en hussel het door elkaar.

Leg een vel bakpapier op een bakplaat en verdeel de kikkererwten over de plaat.

Rooster de erwten gedurende 15 minuten krokant.

Hussel de erwten door elkaar en rooster ze nog eens 5 tot 10 minuten tot ze goudbruin en knapperig zijn.
fremar