Hoe maak ik kroepoek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

450 gram garnalentartaar 450 gram tapioca bloem zout peper water, voldoende voor een stevig deeg Kroepoek maak je van tapioca meel. Met het meel, kokend water en garnalenpulp maak je een soort deeg. Dit is een beetje vreemd deeg wat niet echt makkelijk in zijn vorm blijft. Laat je hierdoor niet ontmoedigen en ga gewoon door. Je maakt er rollen van en deze stoom je ongeveer 45 minuten. Leg iets in de stoompan zodat het niet vastplakt. Daarna laat je de rollen drogen in de ijskast, ongeveer 2 dagen. Als de rollen droog zijn, snijd je er dunne plakjes van. Deze laat je weer drogen en dan is je kroepoek klaar voor gebruik. Frituur het in olie van ongeveer 180 graden. Persoonlijk vind ik een zakkie kopen wel makkelijker. Ik wist niet dat t zoveel werk was zeg. Beetje bietensap erdoor en je krijgt leuke rode kroepoek, das wel weer geinig :-)

Bronnen:
http://www.mevrouwgerritsen.nl/?p=264

Je begint met garnalen fijn te wrijven, er een pasta van te maken met rijstmeel, en dat in '' chip-achtige' plakjes te laten drogen in de tropenzon. En daarna gaat het in de wok, in bijv. kokosnootolie, om bros gebakken te worden.

Bronnen:
gezien in thailand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100