Wat is de beste ijsschepper? Met of zonder knijpsysteem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.2K

Het beste antwoord

Met een ijsknijper kun je een exacte hoeveelheid ijs portioneren.
B.v 1/16 liter of meer of minder, dit is afhankelijk van de maat knijper die je hebt. Het portioneren van hard gevroren ijs zal wat moeilijker gaan, met het risico dat de ijsknijper defect raakt.

Met de ijsdipper (zonder beweeglijke delen) kun je harder bevroren ijs makkelijker uitscheppen, maar de gelijkheid van de porties zal niet altijd hetzelfde zijn.

Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een ijsknijper.
De beste ijsschepper is een persoonlijke keus en afhankelijk van de noodzaak om precies op volume te werken of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb er zelf een zonder knijper, van metaal. Voor gebruik in heet water leggen, zodat ie warm is wanneer je m gebruikt. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met ijsknijper volgens mij anders krijg je gewoon geen mooie bolletjes
12 jaar geleden
Ik vind zelf de ijsschep van zyliss het allerprettigst. Hij heeft geen knijpsysteem maar is keihard waardoor je makkelijk door het ijs heen glijdt en maakt mooie bolletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou er een nemen zonder knijper, want dan krijgt je geen mooie ronde bolletjes.
maar krijg van die bolletje die aan de ene kant plat zijn en aan de anderen kant bol, en de normale ijs
schepper is makkelijker schoon te maken en je kan ook nog eens groteren bolletjes maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jury van Kassa probeert de volgende ijsscheppen: Le Chef van de Blokker (€ 2,99), Kitchenart (€ 15,95), BK verkrijgbaar bij de V&D (€ 4,95), Hema (€ 3,95), Xenos (€ 3,99) en de Wibra (€ 0,69).

Onze jury vindt de ijsschep van de Wibra het slechtste scheppen. Hij maakt ook te grote bollen. De jury had vooral een voorkeur voor de knijpsystemen, want deze staan beide hoog in de lijst. De ijsschep van Xenos (knijpsysteem) is uiteindelijk op één geëindigd.

1. Xenos
2. Le Chef van Blokker
3. Kitchenart
4. BK en Hema
6. Wibra

Hier op onderstaande link kun je de schepproef bekijken:

Toegevoegd na 1 minuut:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/de-ijsschepperij/speel/1/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide systemen bestaan in verschillende maten. Met de juiste techniek is het dan ook met beide mogelijk om steeds bollen van de juiste grootte te scheppen.

Bij een ijsschep met knijpmechanisme is dit wat makkelijker. Is het ijs echt hard, is een schep zonder knijpmechanisme een stuk robuuster.