wat is smoor? (je hebt bijv. rundvlees en kippen smoor)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Het beste antwoord

Smoor zal afgeleid zijn van smoren:

Smoren is een kooktechniek waarbij een gerecht in vet wordt aangebraden, waarna wat water (of een andere vloeistof) wordt toegevoegd en de pan met een deksel wordt afgesloten, waarna het gerecht op een zeer zacht vuur of andere warmtebron gaar kan worden.

Smoren wordt toegepast om vlees, of bepaalde groenten, een stevige structuur te laten behouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Smoor is een naam voor Indonesische kip-, rundvlees- of varkensvleesgerechten, die een lange bereidingstijd hebben. Google even "smoorrecepten"en je vindt er een heleboel!