Bestaat er een recept om lolly's te maken zonder dat ik iets moet verhitten in een pan?

Ik geef leiding bij een jeugdvereniging en we willen lolly's gaan maken met de kinderen. Ik zie wel recepten op internet om zelf lolly's te maken, maar daarbij moet ik een substantie verhitten in een pan. Wij hebben op de jeugdvereniging geen pan, en ook niet de ruimte om vuur te maken. We hebben wel een koelkast, verkoeken zou dus wel mogelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IJslolly's...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het idee om een lolly te versieren wel goed.

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=ptjq1yXp8uk&feature=related

Maak eens cake lollies. Verkruimel een cake of koekjes tot je echt kruimeltjes hebt en doe er enkele lepels jam of zachte boter met wat gecondenseerde zoete melk door en kneed alles tot een deeg. Maak hiervan balletjes en laat ze even opstijven in de koelkast.
Steek er dan stokjes of drinkrietjes ( de dikkere) in en als je een magnetron hebt smelt je wat chocolade waar je ze doorheen haalt tot ze hiermee bedekt zijn of maak een icing (soort glazuur)van 100 gr. poedersuiker dat je verroert met 1 eetl. limonade siroop of sinaasappelsap of
vruchtensap, net wat je leuk van kleur lijkt. Of maak enkele versschillende zodat de kids zelf hun cakelollie ermee kunnen besmeren. Laat ze even op het stokje staand uitharden in een hoog glas. Eventueel kan er in het nog vloeibare stadium hagelslag of sprinkels over gestrooid worden.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zonder verhitten kan je geen gewone lolly's maken, dus bedenk maar een leuk alternatief. Je kunt bijv. spekjes aan een stokje steken en versieren, of marshmallows of negerzoenen. Ga maar eens kijken in de winkel, daar vind je echt genoeg alternatieven. Het kan zelfs met een appel, waar je stroop omheensmeert.