Hoe maak je jachtsaus zonder champignons?

Ik dacht: misschien is het leuk om met Kerst jachtsaus voor bij het vlees te maken. Er moeten volgens het recept alleen wel champignons in... En daar zijn we eigenlijk niet zo dol op. Is er een mogelijkheid om de saus zonder champignons te maken? Misschien een vervanging of helemaal weglaten?

3 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Amadea
3 jaar geleden
Lees ook de suggesties bij https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken/vraag/110913/waarmee-champions-vervangen/

Het beste antwoord

Uhmm, wij doen het gewoon altijd zonder champignons. Ze gewoon weg laten.
Sperziebonen en vlees doen wij er in....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Champignons kun je gewoon weglaten, het recept hoef je verder nirt aan te passen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt kiezen voor alternatieve sauzen zonder champignons.
Jachtsaus is een demi-glacesaus. Andere sauzen in deze categorie zijn bijvoorbeeld:
- truffelsaus/périgordsaus (bij gebakken klein vlees en gevogelte);
- duivelssaus (bij vlees en gevogelte);
- bordelaisesaus (bij gegrilleerd rundvlees);
- bigaradesaus (bij wild en gevogelte);
- robertsaus (bij gegrilleerd varkensvlees);
- huzarensaus (bij gegrilleerd vlees);
- maderasaus (bij gebakken klein vlees zoals biefstuk en kalfsoesters en bij warme ossentong en ossenhaas);
- italiaanse saus (bij vlees en gevogelte).