Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je verse venkel gebruiken om te wokken en wat kan je er nog meer bij combineren? Ik wil ook kipfilet gebruiken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lekkerst zijn ze (vind ik zelf) rauw in dunne plakken in de lengte gesneden, die je dan dipt in een lekkere wijnsaus. Deze maak ik als volgt;
Champignonplakjes ca. 2-3 min. bakken in boter en 3 gehalveerde knoflooktenen,die je na het fruiten weggooit.2 ansjovisfilets in dunne reepjes gesneden en 4 eetl. witte wijn erbij doen en 2-3 min. zachtjes pruttelen.1½ dl. slagroom en 2 eierdooiers opkloppen en dit bij de champignons roeren.
Leg de venkelrepen op een schaal en de saus in kommetjes of in een kom. Nu lekker dippen!

Ik heb ze weleens gefrituurd in de wok, was ook lekker.
De venkel in dunne plakken snijden en besprenkelen met citroensap. 2 eieren loskloppen met zout en nootmuskaat naar smaak. Wentel de venkel door bloem, daarna door losgeklopt ei en tot slot door paneermeel of broodkruim. Frituren in een goede laag olie tot ze goudbruin zijn. laat ze uitlekken op keukenpapier.
Erg lekker met een (dip)saus van 4 eetl. mayonaise, 1½-2 dl. zure room, zout en kerrie.
Serveer de venkel warm met de saus en citroenschijfjes er apart bij. Lekker met gebraden kip.

Als roerbakgerecht;
Verhit olijfolie in de wok en bak de venkelknol, in dunne reepjes gesneden, 2 min. al omscheppend 2 min.
Voeg 1 gele paprika, in flinke stukken, toe en bak 2 min. mee. Voeg 200 gr. haricots verts en enkele bosuitjes in 4 stukken gesneden, toe en bak 5 min. omscheppend mee.
Voeg Provencaalse kruiden, peper en zout toe. Roer er daarna room door en warm alles goed door.
Lekker met gebraden kip en aardappelpuree of je kunt er ook stukjes kipfilet in meebakken zodat het een éénpansgerecht wordt.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer eens bloemkoolroosjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kook de venkel eerst 5 minuten. Als je dan gaat wokken op het einde als vlees al gedaan is de venkel er bij. Evt met ui.
Ook lekker is (voor dat je gaat koken gedroogde pruimen in bakje water en 2 uur laten wellen) en die op het einde ook in de wok te doen. Met parijse aardappelen erbij om het af te maken. Eet smakelijk!

Toegevoegd na 3 uur:
zonder het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
combinatie met witlof is ook lekker wokken
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Tomaat smaakt ook erg goed bij venkel. Met ui en knoflook. Paar blaadjes basilicum.

Aanfruiten in olijfolie. Dan wat water erbij en gaar laten stoven.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Kipfilet in reepjes snijden en wokken met venkel,knoflook en zwarte olijven zonder pit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding