Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je mosselen nu al eten of zijn ze dan nog niet helemaal goed?

er liggen nu al mosselen in de ah, kan ik die al klaarmaken en eten of is het mosselseizoen nog niet begonnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ehm.. De mosselen zijn er dus is het seizoen begonnen.

24 juni [http://zeeland.blog.nl/nieuws/2009/06/24/mosselseizoen-begint-dit-jaar-extra-vroeg]:
YERSEKE – De eerste bodemmosselen van het seizoen liggen volgende week donderdag al in de schappen. Dat is veel vroeger dan normaal, want het mosselseizoen begint doorgaans op zijn vroegst half juli. Dat melden de PZC en Omroep Zeeland.

Mosselbedrijf Prins en Dingemanse denkt dat er dit jaar veel voedsel in het water zit en daar profiteren de mosselen weer van. Ook het mooie voorjaar heeft ertoe bijgedragen dat de bodemmosselen eerder consumptierijp zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij in Middelburg waren de afgelopen dagen de 'Mosselfeesten', ik houd er zelf niet van maar ik denk niet dat ze zulke feesten organiseren als de mosselen nog niet goed zijn. Zelfde geld trouwens voor de AH, die gaan geen mosselen verkopen indien deze nog niet goed zouden zijn.

Eet ze!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze nog niet goed waren, lagen ze nog niet in de schappen van de winkel! Ik zag ze ook bij AH en heb ze meteen gekocht. Ze waren weer heerlijk en ik leef nog steeds! (geintje). :D
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
juli tot september
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding