Door een gietijzeren (of andere dikke diepe) pan en een schuimspaan te gebruiken. Zet de pan op het vuur en giet er een laagje (zonnebloem)olie in. Laat de olie in een paar minuten goed heet worden. Bak daar de bitterbal in volgens de gebruiksaanwijzing op het pak en schep 'm met de schuimspaan uit de pan zodra die gaar is.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dan is de bitterbal niet gefrituurd maar in olie gebakken. Zou ook in een fonduepan kunnen.
paulus811
7 jaar geleden
wat is het verschil tussen frituren en in olie bakken? Volgens mij helemaal niets. Ik doe het ook in een pan, voor het meten van de temperatuur heb ik een oliethermometer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van mij een plus,kan ook ja,mijn oma doet het zo
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@paules811: Dat vraag ik me dus ook af.
Vandaar mijn reactie.
je kunt ook bitterballen uit de oven van mora proberen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Net zoals, hoe je kan racen zonder race auto...niet!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin antwoord -
Als oven-bitterballen in een fryer of heteluchtoven. Die kun je overal in de supermarkt kopen. Ook kroketten en kaassoufflees en frikadellen b.v.