Welke rare, onverwachte maar toch lekkere combinaties zijn er qua eten?

Zoals bijvoorbeeld vanille ijs met peper erover heen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
11.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja leuk he! Krijg er wel honger van ;-)

Antwoorden (37)

Veel mensen in mijn omgeving vinden het heel raar als ik spagetti, bami, macaroni of rijst op mijn brood gooi :).
Mn vader bakt ook wel eens groente op (stampot uit de vriezer) en dat doet hij dan ook op brood. Dat vind ik zelf niet zo'n succes, maar paste op brood vind ik heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lasagna op stokbrood.. verse warme stokbrood.
Lasagna op de gewone manier maken, en bij het eten af en toe een stukje(hapje) op een plakje stokbrood leggen, evt boter eronder. Erg lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha mooi, ik dacht al dat het aan mij lag dat ik het lekker vond/ vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaa, heb ik gisteren nog gegeten!
Ooit gegeten als tussengerecht in volgens mij het enige werkelijk goede restaurant dat Tsjechië rijk is buiten Praag: versgemaakt kiwisorbetijs met een laagje sesamolie. Verrukkelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pure chocolade met rode pepers er in. Mmmm... Helaas niet meer verkrijgbaar bij de Xenos.

Toegevoegd na 2 uur:
En dan vergeet ik nog de kerst/paasstol met hardgekookt ei er op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn dochter vind hagelslag op boterhammenworst het lekkerste wat bestaat op haar boterham.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe altijd pindakaas op mijn pannekoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh dat ga ik eens proberen! Het klinkt onvoorstelbaar dat dat lekker kan zijn, maar nu ben ik wel benieuwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaa, warm smeltende pindakaas, heerlijk.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op pannenkoeken kan eigenlijk alles, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hazelnootpasta ook heerlijk op een warme pannenkoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleinzoon wil er gesmolten smeerkaas op, dus eigenlijk kun je het nooit te gek maken met een pannekoek, jammie.
Verse aardbeien met balsamicocreme en rozepepertjesijs!! Erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kaas/uienbroodje met paprikachips ertussen. Lekker!!
Deden we vroeger op school al, stokbroodje halen, kruim er uit en vullen met paprika chips.

Toegevoegd na 1 minuut:
Krijg er gelijk weer zin in.... !

Toegevoegd na 1 dag:
Tosti met pindasaus. Ook lekkerrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stragiatella (als je dat zo schrijft) van geraspte chocola met (soja)yoghurt. Gewoon los zijn die twee nauwelijks combineerbaar, maar als je er (soja)slagroom bij doet, past het opeens wel. En is het superlekker! Lekker zoet die slagroom en chocola, en dan zo'n zurige smaak erdoorheen van de (soja)yoghurt.
Echt het lekkerste toetje dat ik ooit heb geproefd!

Ik had het recept uit een koekboek met allemaal chocoladerecepten (promotie van een bepaald chocolademerk geloof ik), en daarin stond ook een recept van zelfgemaakte macaroni met chocolade vulling en gele paprikasaus.
Dat leek ons zo absurd, dat we het wel moesten proberen.
Het was ehm, tja, apart.... Die paprikasaus erbij vond ik niks, maar op zich waren die macaronies (of eigenlijk beter gezegd: een soort ravioli) met chocoladevulling wel lekker. Wel raar. Maar wel lekker, die chocolade was dan gesmolten, heel interessant.
Wel meer een soort toetje dan een avondmaaltijd trouwens.

En nog een heel rare: friet met ijs. Volgens mijn moeder at ik dat vroeger :D
Ik doopte elk frietje in de mayonaise voor ik m opat. En toen de mayonaise op was, ging ik vrolijk verder door ze gewoon in mijn moeder haar ijsje (of de slagroom die erboven op zat?) te dopen! En blijkbaar vond ik dat lekker....
Ik was als kind heel erg avontuurlijk ingesteld, heb alle mogelijke combinaties van eten denk ik wel geprobeerd.Waaronder ook pindakaas met smeerleverworst!
Maar ehm, die zelfgemaakte recepten uit mijn kindertijd zal ik niemand aanraden om uit te proberen....

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het zelf nooit geproefd, maar de afgelopen weken zijn er wel 2 mensen geweest die mij vertelden dat ze lekkere sla-soep gegeten hadden. (En nee, niet op 1 april).

En vroeger gooide ik ook wel eens paprika chips door de macaroni. Is best lekker. (Niet als de macaroni nog warm is, of er vochtige saus bij zit natuurlijk)

Toegevoegd na 1 week:
Speltmacaroni blijkt best lekker te zijn met.... chocoladepasta! Ik sta er zelf ook versteld van, want ik doopte het als grapje in de chocopasta. Maar het is gewoon lekker, smaakt een beetje als meergranen pannekoek met chocopasta.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dubbele boterham met kaas en (rinse) appelstroop!
Is ook erg gezond voor sporters!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Tamzz: marmite is natuurlijk een heel andere smaak, bitter, scherp. Eet je het zelf wel eens? Ik vind het niet lekker...
Aardbeien met gemalen peper erover,
gebraden vlees met chocoladesaus ( wel pure choco dan hè),
appelschijven met ringen ui en wat suiker erover bakken en dan op brood, is verrassend lekker.
Boterham met jam en kaas erop,
Boterham met pindakaas en banaan,
Aardbeien, meloen en geitenkaas met een dressing van honing en balsamicoazijn, erg lekker,
rauwe dungesneden venkel met sinaasappel en olijfolie, lekker fris voorgerecht,
tasty tomaten gevuld met citroen, avocado en een rood pepertje en dadels gevuld met geitenkaas, apart maar lekkere starter.
amc
14 jaar geleden
Ik moet er zelf niet aan denken, maar in Duitsland kennen met name de jongeren een paar...zeer aparte favorieten.
Zo zijn op school het käsebrötchen met negerzoen (!!) (kant en klaar belegd te koop dus) erg populair, en zie je bij snackbars jongelui lopen met broodjes patat.
Ik neem aan dat ze het heel lekker vinden, anders geef je je geld er niet aan uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die combinaties klinken echt heel apart!
pindakaas met hagelslag vind mijn dochter lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatst was ik bij een buurman op visite

hij nam : augurken bij de thee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel beter dan een koekje.+1
kip uit de oven met gesmolten pure chocolade.

zoute popcorn met m&m's (die met nootjes)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanille cake met een plakje jonge kaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mexico kip met chocolade is heel lekker. In pakistan rijst met spinazie en rode curry. De hele culinaire wereld is één ontdekking zeker nu de moleculaire keuken duidelijk op de kaart staat : bonbons van ganzelever en espuma's van tomaten: dus er staat ons heel wat te wachten qua lekkere en onverwachte culinaire hoogstandjes al "Bulli" stijl , de meest gerputeerde kok ter wereld uit Barcelona die al tien jaar puur experimenteert. De enige kritiek is dat het nu alleen in toprestaurants toegepast wordt en veel te duur is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Broodje kaas pindakaas en augurk.
Broodje Jam en vlokken
broodje kippensoep (natte opeten, kip/vermicelli op broodje) met kruidenkaas.
Broodje groentensoep (zelfde manier als hier boven)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoute haring met slagroom.
Tournedo's gevuld met gerookte zalm met dille saus.
Knoflook ijs.(voor de liefhebber).
Gefrituurde ragfijn gesneden groene kool met wat zout en poedersuiker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdens een vakantie in Drenthe,kregen wij in ons pension bruine bonen met stroop geserveerd. Voor ons (uit de Achterhoek) compleet onbeken. Het smaakte geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en spekjes mmmjum!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah die ken ik dan weer niet! de reuzel gebruik ik vanwege de smaak weer om een eitje ofzo in te bakken, ook lekkerrr
Boterham pindakaas en komkommer
Toastje met pate en aardbeienjam
Krentenbol met belegen kaas
Haring met slagroom
Meloen met rauwe ham

Toegevoegd na 3 minuten:
Broodje met op de ene helft pindakaas, op de andere ketchup, en scrambled eggs ertussen

Toegevoegd na 46 minuten:
Drop en chocolade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frites met gebakken eieren, appelmoes en mayonaise.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat een rare combinatie?
een hartige pannekoek met kaas,ham en stroop. heeft een overheerlijke zoet/zoute smaak. je kan de kaas en ham erin laten smelten of erop leggen. ik smelt het er altijd in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bloemkool en boerenkool met tomaten ketchup
pannenkoek met mayonaise
komkommer met oude kaas en kaasmosterdsaus
wokkels met satesaus
prei met slasaus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn man eet altijd ontbijtkoek met kaas of tomaten met suiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kwam in een boekje het recept van bietjes met witte chocolade cake tegen... ik zal nog even het recept opzoeken :-) komt morgen.

Toegevoegd na 10 uur:
Gevonden, het recept stond in de "boodschappen, nummer 4 -2010"
Gebak met bieten & witte chocolade
500gr rauwe biet
120ml melk
250g witte chocola
215 g boter
115 g suiker
225g bruine basterd suiker
3 eieren
350g bloem 40g amandelschaafsel
rechthoekig bakblik.
overen op 160graden
bieten schillen en in blokjes 3x3mm
melk verw. aubainmarie en chocola hierin smelten
wuiker boter en basterdsuiker 10 minuten kloppen tot een luchtig mengsels en dan eieren 1 voor 1 en als laatst de melk/chcocolade.
bloem gezeeft er door spatelen en dan voorzichtig de bieten.
in ingevette vorm gieten glad strijken en amandel erover verdelen.
40 tot 50minuten gaar bakken.
De bieten worden mooie rode plekjes en het aardse smaakje is na het bakken weg samen geeft dit met het chocola een smaak explosie zegt Mark horsten, deze heeft het recept bedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloemkool met satesaus.
Kroket uithollen en er appelmoes in doen.
Patat met yoghurt (ipv mayo dus).
Kroket op een boterham met pindakaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje kristalsuiker strooien op een boterham met pindakaas mijn zoontje wil niet anders meer !!!
En wat dacht je van biest wederom met suiker en een beschuitje erdoorheen gekrummeld !!!!
vooral dit laatste ! voor de onwetende : biest is de eerste melk die een koe geeft na de geboorte van een kalf.
even BIJNA aan de kook brengen. Met de nadruk op bijna anders kan je het over je hoofd gooien !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* broodje pindakaas/chocopasta
* koffie verkeerd met gemberstroop
* suiker in de tomatensoep (het geheim van de chinese resataurants, toen ik dat hoorde was ik geschokt door de eenvoud)
* brood met tomaatplakjes en suiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
boterham met pindakaas en komkommer
en boterham met sandwichspread (fijne tuinkruiden) en kaas. jammie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
--grootmoeders cake met koude satésaus..

--(zoetzuur/pittig gemarineerde) komkommer,eventjes in n pan met hete bakboter warm laten worden

--kabeljauwfilet in zelfgemaakte honing-mosterd marinade

wat drinken betreft:

--jus d' orange met zoete slagroom (4/6 slagroom -2/6 jus)
(heeft wat weg van t solero ijsje vin ik)

--chocomel met cassis (3/5 chocomel--2/5 cassis)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chocomel met cassis klinkt heel interessant!
Boerenkool met cashwewnoten en camembert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn rare combo's (tenminste, ík vind ze lekker, andere vinden ze raar..) :

- ontbijtkoek met chocopasta
- broodje kaas en ketchup
- broodje smeerkaas en kipfilet
- hapje chocolade en daar achteraan paprikachips
- biefstukje met spinazie en van die dunne patatchips erbij

mmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik at vroeger altijd chocola en zoute chips tegelijk.....hele lekkere combinatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Broodje kaassouffle met pindasaus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pindaijs, dropsoep, google maar eens op Piere WInd die maakt de meest vreemde combinaties.
Ik heb het zelf nooit geproeft maar dekritieken overz ijn pinda ijs waren overweldigend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesneden fruit met gemalen peper en basilicum dressing. )dressing is makkelijk te maken'
daarvoor heb je nodig:
zonnebloem olie en basilicum. De basilicum hak je heel fijn en voeg je toe aan de olie. Even in laten trekken en heel de olie heeft de smaak van verse basilicum.
Doe daar een beetje van bij het gesneden fruit en klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik begrijp je vraag niej
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien als je de voorgaande reacties leest, dat je het dan wel begrijpt?