hoe kan je voorkomen dat er van die witte smurrie uit zalmmoten komt als je die in de oven bakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (2)

Die witte smurrie is eiwithoudend vocht dat uit het zalmvlees komt.
Als je de zalm op lagere temperaturen gaart, dus ver onder de honderd graden, dan zal er minder van dat vocht ontsnappen. Bovendien is op lage temperatuur gegaarde vis veel smakelijker. Ook wordt de zalm dan minder snel droog. Op internet is veel informatie te vinden over garen op lage temperaturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop wat duurdere zalm, in de goedkope zalm zit vaak extra water (waardoor deze per kg ook goedkoop is).