Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zoek makkelijk snel gerecht (maar geen Italiaans of iets met rijst) en niet iets allerdaags.

ik ben 15 jaar en ik wil gaan koken voor mn familie van 5 personen als verassing. mijn broers houden niet van italiaans of van recepten met rijst. Dus weten jullie nog een ander makkelijk recept wat makkelijk te koken is maar natuurlijk ook erg lekker is? (alvast bedankt :D )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag het ook een verRassing zijn ipv een verAssing :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Een ovenschotel.

Een zak aardappelschijfjes
500 gr. gehakt
Kleine stronk broccoli
Rode paprika
Een ui
Knoflook
Bekertje slagroom
Zout en peper
Geraspte kaas

Snij de broccoli in kleine roosjes, de paprika in reepjes. Snipper de ui en de knoflook.

Doe wat olie of boter in een wok of hapjespan en fruit de uien. Doe het gehakt en knoflook bij en bak tot het gehakt rul is. Doe nu de groente erbij en bak nog even kort. Zout en peper naar smaak toevoegen. Als laatste de slagroom doorheen roeren en vuur uit zetten.

Leg in een ingevette ovenschaal de helft van de aardappels onderop. Doe het gehaktmengsel erop en dek af met de andere helft van de aardappels. Strooi er geraspte kaas overheen en plaats het in het midden van de oven op een rooster. Op 200-220 graden ongeveer een half uur. Zodra de kaas lichtbruin is is het gaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je een ovenschotel maken
je bakt eerst het gehakt zodat het helemaal rul is,vergeet zout en peper, en andere kruiden die je lekker vindt niet. (net zoals voor gehaktsaus) dat doe je in een ovenschaal.
Daarop erwtjes, en dan een laagje aardappelpuree, Versgemaakt of uit een pakje.
Dan de schaal in de oven totdat hij goed warm is en een lekekr korstje heeft.