ik zoek makkelijk snel gerecht (maar geen Italiaans of iets met rijst) en niet iets allerdaags.

ik ben 15 jaar en ik wil gaan koken voor mn familie van 5 personen als verassing. mijn broers houden niet van italiaans of van recepten met rijst. Dus weten jullie nog een ander makkelijk recept wat makkelijk te koken is maar natuurlijk ook erg lekker is? (alvast bedankt :D )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag het ook een verRassing zijn ipv een verAssing :-)

Antwoorden (11)

Een ovenschotel.

Een zak aardappelschijfjes
500 gr. gehakt
Kleine stronk broccoli
Rode paprika
Een ui
Knoflook
Bekertje slagroom
Zout en peper
Geraspte kaas

Snij de broccoli in kleine roosjes, de paprika in reepjes. Snipper de ui en de knoflook.

Doe wat olie of boter in een wok of hapjespan en fruit de uien. Doe het gehakt en knoflook bij en bak tot het gehakt rul is. Doe nu de groente erbij en bak nog even kort. Zout en peper naar smaak toevoegen. Als laatste de slagroom doorheen roeren en vuur uit zetten.

Leg in een ingevette ovenschaal de helft van de aardappels onderop. Doe het gehaktmengsel erop en dek af met de andere helft van de aardappels. Strooi er geraspte kaas overheen en plaats het in het midden van de oven op een rooster. Op 200-220 graden ongeveer een half uur. Zodra de kaas lichtbruin is is het gaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je een ovenschotel maken
je bakt eerst het gehakt zodat het helemaal rul is,vergeet zout en peper, en andere kruiden die je lekker vindt niet. (net zoals voor gehaktsaus) dat doe je in een ovenschaal.
Daarop erwtjes, en dan een laagje aardappelpuree, Versgemaakt of uit een pakje.
Dan de schaal in de oven totdat hij goed warm is en een lekekr korstje heeft.
In plaats van erwtjes kun je ook rode kool (pot) gebruiken of zuurkool waar je bv anannas of banaan door mengt
anneliez
13 jaar geleden
Je kan zelf friet bakken, dus aardappels snijden, een half uurtje in xzout water laten staan, daarna goed afspoelen en goed afdrogen. Dan 10 minuten voorbakken op 125 graden. Dan bv. hamburgers bakken, die je ook zelf kan maken van vers gehakt met een uitje erbij en als die bijna klaar zijn, na zo'n 10 minuten, de friet afbakken op 180 graden.
Serveer een lekkere salade erbij (kant en klaar te kopen of zelf met sla, tomaat, komkommer, ui, augurk te maken.

Toegevoegd na 36 seconden:
xzout = zout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wraps!

Je kunt het met gehakt of gekruide kip klaarmaken.. Je bakt de kip/het gehakt met groenten die je zelf lekker vindt (paprika, ui, maïs, champignons).. In de supermarkt kun je pakjes saus kopen (of poeder, dat moet je mengen met water en dan maak je zo de saus)..
Alles door elkaar dus en als het gaar is verdeel je de inhoud over de wraps (soort pannenkoekjes, ook kant en klaar te koop), rolt ze dicht, satéprikker erin, geraspte kaas erover en nog even in de oven!

Klaar =D

Je kunt het zo makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt door meer of minder ingrediënten te gebruiken of een variatie erop te verzinnen..

Serveertip: met een kloddertje room en een kloddertje guacamole

Voordeel is dat alles vrijwel kant en klaar te koop is!

Smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannini

Ingrediënten (1 pers.):
pannini broodje
pesto
tomaat
mozarella
rucolla

Bereiding:
pesto op het broodje smeren
dan de tomaat en dan de mozzarella er op
beetje ruccola
en dit 5 a 6 minutenin de oven
of onder de grill
op 200 graden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een oven?

Ontdooi plakjes dievriesdeeg. Knakwordt zo op de punt leggen dat er aan beide kanten worst uitsteekt. Rol het knakworstje er in.

Oven voorverwarmen op 180 graden.

In de oven, ongeveer een kwartiertje. Je ziet wel als ze mooi zijn.

Dan een mooie salade maken. Drie kleuren paprika klein gesneden en bakken met wat olie of boter in de koekenpan. Lauw serveren op een bord aan de zijkant van je croissantworstje.
Is lekker hoor!

Tijdsduur: ongeveer een half uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het gerecht er ook aantrekkelijk uit moet zien. En die drie kleurtjes maken het mooi.
Maak een grote pan met eenvoudige aardappelsalade:
Aardappelen koken en laten afkoelen, een potje doperwten met worteltjes erdoor, een paar augurken in stukjes, wat gekookte eitjes in stukjes, een flinke lepel mayonaise, een hand vol fijngehakte dille en wat peper en een scheutje citroensap. Voor de vleeseters kan je er een grote ovenschaal met kippepoten (van onder de grill, 50 minuten middelhoog) bij serveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet een groot bakblik in en intussen heb je een pakje bladerdeegplakjes uit de diepvries laten ontdooien.Verwarm de oven vast voor op 180 graden.
Beleg de bakplaat nu met de ontdooide deegplakjes (wel de papiertjes die ertussen zitten weghalen) en laat de plakjes elkaar iets overlappen. Plak de randjes met wat water vast en druk het goed aan.
Nu heb je dus een blik dat met deeg bedekt is. Zet even opzij en zet een grote hapjespan of wok op het vuur.
Doe een scheut olie erin en fruit een grote gesnipperde ui aan.
Doe hier een pak shoarmavlees in en bak het al omscheppend bruin. Voeg nu een pak geschaafde witte kool of een bami pakket groente aan toe en bak dit enkele minuten mee. Als het erg vochtig is kiep je alles even in een metalen vergiet om wat uit te laten lekken in de gootsteen of een kom en leg de vleesvulling nu op het deeg. Verspreidt het en laat de randen vrij.
Zet nu het blik in het midden van de warme oven en bak de hartige plaatkoek een half uurtje tot hij bruin en knapperig is. Leg na 15 min. bakken even een vel aluiniumfolie eroverheen, anders wordt hij te donker. Snijd nu in stukken en ieder kan er knoflooksaus op doen, fijn gesneden ijsbergsla, plakjes komkommer, kerstomaatjes of plakjes, geraspte kaas enfin, je kunt van alles op tafel zetten wat iedereen er zelf op kan doen als hij dat wil.

Toegevoegd na 5 minuten:
Corr; lachen hè, zoals ik aluminiumfolie geschreven heb?
Ik zie het net en het ziet er belachelijk uit. Sorry.
amc
13 jaar geleden
Heel lekker, makkelijk, vers, gezond en hier meerdere keren per week op tafel : gegrilde verse groente.

Snij allerlei verse groenten in grove stukken.
(Ik gebruik meestal drie of meer varianten van het rijtje paprika (alle kleuren), (kers)tomaat, champignon, courgette, (winter)peen, (rode) ui, prei of lente-ui, broccoli, en vast nog meer denkbare stevige groenten.
paprika, champignon en kerstomaat zijn bij mij de 'verplichte' ingrediënten.

Doe deze in een ovenschaal.
Meng een eetlepel wokolie en een eetlepen gewone olie met een eetlepel pizzakruiden (maggi no. 6) of groentekruiden naar keus, en meng die olie door de groenten. 20-30 minuten onder de gril/in de oven en smullen maar. (Smaakt niet té italiaans - hou ik namelijk ook niet van;-) )

Je kunt krielaardappeltjes (even voorgaren in de mag) en stukken vlees (bijvoorbeeld kipfilet) eventueel in de zelfde schaal meebakken voor een totaal-gerecht. Of in dezelfde oven een schaal gekruide aardappeltjes en een mooi stuk vlees zetten. Alles van tevoren voor te bereiden, en geen omkijken naar.

Heel veel succes heb ik altijd met een mooie zelfgemaakte rollade : snij een stuk (varkens)vlees zig-zag tot een lange lap. Smeer deze in met lekkere kruiden naar keuze en vul ze eventueel met wat gekruid gehakt (uit een worstje is lekker makkelijk) , rol op en zet vast. Marineer de rollade in (wok)olie met veel kerrie. Je kunt hem ook in zijn geheel meebakken met de groente en eventueel ook nog de aardapeltjes op 150 graden een uurtje of anderhalf, twee. Hoe lager de temperatuur hoe langer, en hoe lekkerder en malser het vlees wordt / blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet moeilijk om te maken, een groentetaart, bijvoorbeeld een hartige spinazietaart. Even googlen voor een recept, ik kijk vaak bij www.smulweb.nl

Je kunt er nog een lekkere pittige salade bij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom maak je goulash of chili con carne, simpel en snel