Hoe lang moet een gemarineerde rosbief van 900 gram in de oven en bij welke temperatuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.1K

Het beste antwoord

Marineren heeft weinig met de braadtijd te maken.

Kruid de rosbief aan de boven- en de onderkant met peper van de molen en wat zout.
Verwarm de oven voor op 180°C.
Verhit een braadpan en smelt er een klontje boter in. Leg de rosbief in de bruisende boter en schroei het vlees aan alle kanten dicht. Reken ongeveer 2 minuten baktijd per zijde voor een lekker goudbruin korstje. Laat de boter niet verbranden.
Neem een braadslede en leg er de rosbief in, met het braadvet.
Zet het vlees in de voorverwarmde oven van 180° en reken een gaartijd van 25 tot 30 minuten per kilo vlees. (Wie van extra rosé vlees houdt, kan al tevreden zijn met een baktijd van 20 minuten.)
Controleer het vlees op tijd door er op te drukken tussen duim en wijsvinger.( Of met een vleesthermometer, de kerntemperatuur moet 55 gr.C zijn.)
Voelt het te soepel aan en dus te weinig veerkrachtig, dan verleng je de baktijd best 5 tot 10 minuten. (De garing van rosbief is sterk afhankelijk van het vlees en van het type oven.)
Neem het vlees uit de oven. Prik er niet in.
Bronnen:

lekker-koken.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

75 minuten op 180 graden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor gemarineerde rosbief is de braad tijd +/- 50 minuten.
met een oven temperatuur van 200 graden.
Qua tijdsduur moet je rekening houden met de "gaarheid"
van het produkt. Sommigen willen goed doorbakken, ander
medium, dat bepaald de baktijd. Tussen door even uit proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe het altijd zo;

Haal het vlees uit de marinade en del het vlees droog met keukenpapier. Laat het op kamertemperatuur komen.

Zouten en peperen vlak voor je gaat braden en bak hem dan krokant aan alle kanten in hete braadboter. ik heb ontdekt dat de nieuwe van Campina, de botergoud voor bakken en braden, een lekkere smaak geeft én niet spettert! (Ik heb geen aandelen ofzo hoor, maar houd niet van een vet fornuis) (^0^).
Enfin, intussen heb ik dan de oven op 160 graden gezet en zet het vlees dan met de marinade in een braadslee in de oven en steek dan na 30 min. een vleesthermometer in het dikste deel van het vlees. Deze moet dan voor een medium gaarheid 50-55 graden aangeven. Voor saignant
moet hij 40 graden aangeven. Bij saignant is de kern nog wat bloederig, verder is het vlees mooi rosé.
wil je het dus nog saignant moet je bij 20-25 min. even checken.
amc