Ik heb mijn stamppot rauwe andijvie te zout gemaakt. Kan ik nog iets doen om dit af te zwakken?

Meer aardappelpuree maken is geen optie...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.4K
Amadea
12 jaar geleden
Heb je wel aardappels in huis? Schijfjes rauwe aardappel trekken het zout naar zich toe, en die haar je er vóór het opdienen weer uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staat vast een tip bij: http://www.goeievraag.nl/vraag/indien-eten-zout-toevoegen-zoutsmaak.42576

Het beste antwoord

Beetje melk er bij doen en een klein beetje suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar melk is toch ook niet zoutvrij???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, stom van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, stom van mij.

Andere antwoorden (4)

Een ei doet wonderen in dit geval....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geintje zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe zou ik dat ei erdoor moeten doen? geklutst, gekoookt, rauw?
Beste Brel. ]
Je zegt:"Puree is geen optie", maar ik denk dat het wel de enige optie is. Teveel zout is een ramp. Wat aardappelpuree er bij maken en wat rauwe andijvie erbij dat lost het teveel aan zout weer op. Wat je dan teveel hebt kun je invriezen en een volgende keer gebruiken. Lekker makkelijk. Ik heb het zelf nog nooit ingevroren, dus weet niet hoe rauwe andijviestamp er dan uitkomt. Maar het is het proberen waard toch?!

Toegevoegd na 16 uur:
Invriezen is inderdaad niet zo'n geweldig idee lijkt me, maar de rauwe aardappelen was ik vergeten. Je hebt er nu natuurlijk niet veel meer aan, want je hebt al gegeten neem ik aan. Hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar dan maak ik een feite een nieuwe stamppot rauwe andijvie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rauwe andijvie kun je niet invriezen, dat is gemaakt met bladgroente, als je dat ontdooit krijg een slappe bedoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
andijvie mag je niet 2 keer opwarmen dan komen er slechte stoffen vrij zo ook niet spinazie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt wel mee hoor. Ik neem aan dat ze dit niet elke dag maakt. Dus bij uitzondering is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen bij gekookte andijvie zou het minder problematisch zijn. Maarruh...... Brel, is het al gelukt? want ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je het hebt opgelost.
Aardappelpuree erbij met een bakje creme fraîche, mmmmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel puree bijmaken en wat je teveel hebt , invriezen