Hoe zorg ik ervoor dat kaas aan de mais plakt ipv aan aluminium folie als ik het in de oven maakt. Ik vet zowel het alumium in als de mais.?

Het resulteert elke keer in kaas van de folie schrapen ipv de mais. Ik heb geen idee waar ik de fout in ga. Zoals gezegd vet ik zowel de maiskolf als de folie in. Ik doe de kaas om de maiskolf heen, in de folie rollen. Aangeplakt aan de folie als resultaat..:(

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Kaas is zelf flink vet, het vet op de folie houdt de kaas er niet los van. Vet de folie wel in maar bestuif de kaas als-ie om de kolf zit met bloem. Dan zal de kaas een licht droog 'korstje' krijgen en makkelijk los komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik kaas in/op ovenschotels gebruik, dan strooi ik de kaas de laatste 5 minuten erop en haal dan de folie van de schaal. Dan heeft de kaas de tijd om te smelten zonder te verbranden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kook de maiskolven en leg ze daarna nog even onder de grill in de oven.