In speciaalzaken (delicatessenzaken) die ingrediënten voor oosterse gerechten verkopen. Op internet bij Vanilla Venture http://mijn.vanillaventure.nl/nl/p/specerijen/142952/artnr-770006/vadouvan-masala-melange-400g en bij DeliXL https://www.delixl.nl/webshop/catalog/productDetailPage.jsp;jsessionid=4F975F1D277E0BB12D0F35EDBBA4FA11.worker2-prod-webshop?productId=019178& facetTrail=12002%3A109%3A12012%3AVanilla+venture&rqt=0043452611

Vadouvan is een combinatie van sjalotten, knoflook en heel veel specerijen, zoals kerrieblad, tamarinde, gember, mosterdzaad, komijn koriander, kardemom, kaneel, peper, chilipeper, kruidnagel, nootmuskaat, kokos en rozenblaadjes. De herkomst van dit mengsel is de oostkust van India, het land van de Tamil Nadu. In het Tamil heet het Vadagam. Als je in de boeken en op internet een beetje meer over vadagam te weten probeert te komen dan wordt al snel duidelijk dat het een 'geheim' familierecept is, en dat van oma het lekkerste is.
Amadea
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
net als hier de tomatensoep en de gehaktballen ;)
met een beetje geluk in een toko die oosterse kruiden en voedsel verkopen
maar op deze link vindt je de ingrediënten om het zelf te maken lijkt veel maar je kan het redelijk lang bewaren