Kan je in een recept crème fraiche vervangen door yoghurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
37.4K

Het beste antwoord

Kan heel goed hoor. Ik heb het pas nog gedaan door aardappelpuree. Ik neem dan wel Griekse yoghurt. Het is veel minder machtig met yoghurt. Zoek het verschil in calorieën maar eens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet aan te raden, want creme fraiche heeft 30% vet en een veel romerige structuur dan yoghurt (vrijwel vetloos, 4 à 5 %). Plus dat de smaakbeleving totaal anders is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een verschil (sorry voor het Engels), zie link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! Goed antwoord +1.
Dat gaat wel, maar dan zou ik de turkse yoghurt nemen.
Die verkopen ze in de turkse winkels of marokkaanse in zo'n blauw emmertje. Ook bij de liddl hebben ze het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daarmee verander je de smaak van het originele gerecht ingrijpend! Ik b.v. aan kip madras, dat heeft een heerlijke kerriesmaak, daar geef je toch geen zure yoghurtsmaak aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als crème fraîche vervanger zou ik dan eerder mascarpone gebruiken, is beter en romiger dan yoghurt, en anders half griekse joghurt en half zeer lichte room (7°)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mascarpone is toch ontzettend vet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bevat maar 25% vet, dus valt nog redelijk mee in vergelijking met crème fraiche, geeft ook een heerlijke smaak in sausen
Beter van niet, als je iets magerders zoekt dan kan je beter kiezen voor demi fraiche (= minder vet!) of een magere kookroom.
Wat vaak ook heel goed gaat is de halve hoeveelheid creme fraiche gebruiken.

Soms kan yoghurt wel maar je moet erg oppassen dat het zuur niet teveel wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan! En wat ook heel lekker is, is met hangop (een ouderwets recept).
Mail me maar voor de bereidingswijnze.