Is gehaktbrood een echt hoofdgerecht of hoor je daar nog iets bij te maken?

dit recept:
http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=12975

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Dit is geen volwaardige maaltijd omdat het te weinig koolhydraten bevat.
Je kan er wat pasta bij serveren, of rijst, maar wat heel lekker is is een gepofte aardappel met tzatziki!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is een hoofdgerecht, je zou er een lekkere salade bij kunnen doen.
ga hem ook maar eens maken lijkt me heerlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunnen er ook gewoon aardappeltjes bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lijkt me wel is toch ook lekker lol
Dit is gewoon een vleesgerecht, net als een gehaktbal of karbonaadje. Je kunt er gewoon aardappels en groente bij doen, maar om in de Griekse sfeer te blijven zou ik bv. courgettes en gebakken aardappeltjes erbij doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het alleen maar een vlees component, en zeker omdat het grieks is, zou je er rijst bij kunnen serveren die je kookt in een pakje gezeefde tomaten met water, en wat zout. Frites kan natuurlijk ook.
Er een salade bij met komkommer, tomaat, feta, ui en aangemaakt met olie, azijn en wat oregano.
En dan als saus bij het gehaktbrood zazika maken......

Lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een lekkere versie gehaktbrood maar op een flinter paprika en het uitje na bevat het geen groente en ook nauwelijks koolhydraten. Completeer het met Turks brood en een salade voor een prima maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gehaktbrood moet je niet vergelijken met 'brood'.
Het is dan ook een bijgerecht, een vleesgerecht waarbij je nog iets serveert als pasta, groenten/salade of brood.
Ik bak het wel eens in een ovenschaal en leg hierin eerst een bodem gekruid gehakt, hierop leg ik enkele gekookte eieren (liggend op een rijtje achter elkaar) en dek ze rondom af met gehakt. Ik leg er dan plakjes katen - of ontbijtspek over en bak het in de oven. Hiervan snijd ik dan plakken die er decoratief uitzien als je ze op je bord legt. Zo kan je ze met van alles vullen!
amc