Wat gebeurt er met bier als je het kookt?

Eh...ik heb een recept voor biersoep gevonden en vroeg het me af.

Voor de geïnteresseerden voeg ik het recept later eventueel nog toe.

Graag alleen antwoorden als je het weet.

P.S. Het bevat ook melk. Wat gebeurt er bij die vermenging?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

De alcohol in het bier verdwijnt en door inkoken zal het bier stroperiger worden. Het suiker krijgt meer invloed op de smaak, maar als je het te hard laat koken zal 'ie bitter worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De alcohol verdampt in het kookproces en de smaak van het bier trekt in de soep...

Als je een goed bier hebt -dus GEEN pilsener- dan kan het een hele lekkere soep worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlaamse stoofkarbonaden of stoofvlees wordt altijd in bruin of blond bier geblust. Dwz het bier wordt er overgegoten, verdampt gedeeltelijk en vervolgens aangelengd met een bouillon en wit brood met mosterd op en dan nog een paar uur op een laag vuur. Dit is één van de traditionele vlaamse gerechten met bier. (zowel geuze als bruine trappist of zelfs duvel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bier word gewoon verhit, de alcohol verdwijnt.Daarna moet je het eigenlijk maar zien als een bouillon met een biersmaak, waarvan je een soep maakt.
De melk kun je gewoon toevoegen.Het zal zich vermengen met het bier, en een mildere smaak geven.
Door de kaneel en de suiker die je toevoegd, krijg je wel een zoetige soep.
Het eigeel dient ter extra binding en een zachtere smaak van de soep.
Je kunt hem mooi afmaken, door eiwit heel stijf te kloppen, hier bolletjes van maken en heel even in kokend water een "huidje"te geven.
Dan uit het water nemen en op de soep dresseren.

Je kunt ook biersoep zonder melk maken.

Eet smakelijk.