waarom krijg ik altijd rosbief platgeslagen en nu niet? Alleen volwassen antwoord s.v.p

gisteren dezelfde vraag gesteld, maar is verdwenen na een aantal antwoorden van "leuke"mensen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (5)

Ja normaal slaan ze rosbief wat plat.
In jou geval kan het zijn dat het een leerling of vanweg de paasdrukte een hulpje is geweest die het nog niet geleerd had. Ook kan het zijn dat het gewoon vergeten is.

Toegevoegd na 41 seconden:
De volgende keer even vragen en dan komt het vast goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een plusje voor jouw antwoord giweda.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, waar een simpele reactie al niet goed voor is.
Het kan liggen aan de manier waarop het vlees gesneden is.. maw met de draad mee of tegendraads. . (Vezels horizontaal = makkelijk plat slaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede slager zal roastbeef altijd met de 'draad' mee snijden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een GOEDE slager wel ja, ik kom wel eens thuis met een verkeerd gesneden stuk vlees (supermarkt)
Een mooi en mager stuk rood (rund)vlees wordt vaak platgeslagen om het gelijkmatig braden makkelijker te maken, vaak worden er ook nog kerven in gemaakt. Het nadeel van platslaan is echter dat je de vleessappen er uit slaat zodat het vlees tijdens braden sneller uitdroogd.
In geval van roastbeef (en biefstuk vd haas) zou ik het niet plat laten slaan maar zelf voor het braden - met een vlijmscherp mes - een aantal kruislingse kerven er in maken, je hebt dan een heerlijk sappig stukje vlees, wel rosé braden en niet door-en-door.
eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stuk vlees wordt dwars-OP- de draad gesneden, dan blijven de vezels kort, en smaakt het vlees malser.
Als je het met de draad mee snijdt, is het veel taaier.
Indien je een biefstuk die op de draad gesneden is een klapje geeft, scheuren de vezels uit elkaar en wordt de malsheid bevorderd, er lopen dan GEEN vleessappen weg.
Als er grote kerven in het vlees gemaakt worden, zal het vlees sneller zijn sappen verliezen bij het braden, het duurt veel langer voordat de "wonden"dicht geschroeid zijn.
Bij eendenborst kerf je voorzichtig het vet in, maar mag je het vlees niet raken. Bij grotere vleesstukken, als bv. een lamsbout kun je kleine inkervingen maken om er b.v. een knoflookteen in te steken.

Dat de rosbief niet platgeslagen is, komt waarschijnlijk dat hij dit keer door een kundig persoon gesneden is. Voorgaande keren is je waarschijnlijk iets anders in de handen gedrukt, onder het mom van rosbief. Rosbief is normaal gesproken een stuk vlees ven 1 kg. of meer dat in de oven gebraden wordt en niet platgeslagen is, omdat de gemiddelde persoon rosbief rood of rose gebraden eet( Het vlees is dan veel smakelijker en sappiger dan een platgeslagen en waarschijnlijk doorgebakken stuk vlees.)
Laat je beter informeren over vlees, koop er eens een boekje over , is altijd makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed stuk rosbief sla je niet plat als je er van wilt genieten.]
Je veranderd onnodig de structuur van het vlees. Braden af laten koelen dun snijden en dan lekker genieten dat moet je met rosbief doen.