Hoe meten jullie van cup naar gram?

Ik heb wel eens gelezen over de apps voor de iphone (dat je een product typt en hij convert dat)maar ik heb er geen. Op internet heb ik ook al gezocht maar er zijn er wel honderden van dit soort programma en omdat meel anders is dan groente kan je niet zomaar gaan converten. Is er een programma voor de computer of maatbeker dat je dat voor welke product kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Een 'cup' is een volumemaat of inhoudsmaat. Je zou om precies te wegen dan het soortelijk gewicht van alles moeten weten. Ik heb veel Amerikaanse kookboeken en ik
reken 1 cup niet uit. Als er staat; '1 cup bloem' neem ik altijd 16 eetlepels. Dit is ca. 225 gr.
Is het vloeibaar, dan meet ik 2 dl. af in een maatbeker.

En ja, er zijn maatbekers te koop met zowel de Nederl. als de Amerikaanse erop aangegeven.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk eens op de link,daar staan een aantal een paar tabellen die je kunt gebruiken met omrekenen

http://www.smulweb.nl/160234/artikel/Handige-hulpjes-cupstablespoonteaspoon-omrekenen-cups-naar-grammen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van cups naar grammen is inderdaad lastig, omdat dat per ingrediënt verschilt.
Het makkelijkst is een maatbeker gebruiken. Op sommige maatbekers staan cups, maar ook maatbekers met alleen milliliters kan je prima gebruiken.
Een cup is 235-240 ml, maar voor het gemak kan je ook een kwart liter gebruiken. Een kwart liter lijkt me wel makkelijk te onthouden.
Als je geen maatbeker in huis hebt, kan je als noodoplossing ook een beker gebruiken, die zijn meestal rond de 200-250 ml.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi hoi er is een app voor in de app store en die heet simple cup converter.

Groetjes Anneke