Kan ik i.p.v. bloemkool ook witlof in de ovenschotel doen? zie toelichting

Misschien een beetje eenr rare vraag:
Ik heb een pakje (maggi) voor ovenschotels. Het is een mix voor bloemkool room met gehakt uit de oven. kan ik de bloemkool ook vervangen door witlof? Zou dat lekker zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen zelf met dat soort pakjes altijd erdoor wat we in huis hebben. Dus het kan best! en veelal word witlof ook met kaassaus gedaan dus misschien nog wat geraspte kaas erover.

Het beste antwoord

Het zal we lekker zijn, maar je moet er wel op rekenen dat witlof veel vocht verliest. De ovenschotel wordt dus wel natter.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tuurlijk kan dat, ik doe het zelf ook. De ene keer doe ik prei of een keer broccoli. Zolang je het lekker vind, kan het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, heerlijk. Wel een beetje minder melk/water (50-100 ml minder), omdat witlof meer vocht bevat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist hardstikke leuk om te varieren met recepten en gerechten,zo ontstaan de heerlijkste gerechten.Gewoon doen en laat je ons nog even het resultaat weten?Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien moet je dan eens in de winkel kijken naar de ovenschotel met witlof, die zijn er namelijk ook. Ze zijn ook van maggi en zitten in dezelfde verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor en ik vroeg me af of het ook zo kon. Ik ga het proberen!