Kan ik biefstuk vandaag bakken en morgen serveren uit de steamer?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
5K
amc
7 jaar geleden
http://www.jouwkeuken.nl/biefstuk_stoomoven.php

Antwoorden (3)

Zou ik niet doen, wat biefstuk namelijk zo lekker maakt is wanneer het net gebakken is, met opnieuw opwarmen verander je de(eitwit collageen) structuur in het vlees waardoor het niet meer zo lekker wordt als wanneer het 'vers' bakt.
Kortom je kunt het doen, er is niet op tegen in de zin dat het ongezond is maar smaaktechnisch is het sterk af te raden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is niet lekker als je het zo bereid. Je kan evt maar dat is omslachtig voor een thuisgebruiker je biefstuk heel kort aanzetten zodat ie eigenlijk geheel rauw blijft van binnen. Daarna af laten koelen en dan met een klein klontje boter vacumeren. In de koelkast en de andere dag in de vacuüm in de steamer leggen. Temperatuur van de steamer tussen de 65 en 68 graden zetten en dan 10 minuutjes erin doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
thats a big nono
heb je hier over tijdsbesparing oid
biefstuk gewoon bakken en direct eten uit de pan - na 5 mins laten rusten uiteraard
koop dan geen biefstuk maar een runderlap oid