Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb zo'n plastic schaaltje met lasagne voor in de oven, maar geen ovenschaal. Kan dat plastic bakje in allumiliumfolie gewikkeld de oven in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
28.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
moet dat niet in de magnetron dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen ovenschaal hebt kan je de Lasagne ook op een (diep) bord doen.
Doet me broer ook(omdat hij dat makkelijker vind).
Het gaat dan wel een beetje uitlopen,als je snapt wat ik bedoel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee, geen plastic in de oven.
Op magnetronstand kan het eventueel wel, anders doe je de lasagne op een bord en dan de oven in. Wel opletten straks, je bord wordt dan ook heet.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen magnetron.. Dus ik kan de lasagne ook gewoon uit de bak scheppen, op een bord plaatsen en dan in de oven?
nee dat gaat niet dat plastic gaat smelten en de lasagne loopt door de oven en begint aan te koeken ,maar als je een magnetron hebt kan je wat je nodig hebt op een bord scheppen en zo verwarmen ,want ook in de magnetron smelt het plastic
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit moet je absoluut niet doen. Dit is erg gevaarlijk, als aluminiumfolie te lang in de oven zit, kan het zelfs de oven ontploffen! Je kan het wel op een bordje of in een bakje in de oven doen, dit wordt wel heet, dus oppassen als je het uit de oven haalt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik was even het verschil kwijt tussen oven en magnetron, aluminiumfolie mag niet in magnetron. Plastic mag niet in de oven, sorry !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, zelfs met alufolie erom heen, zal plastic smelten.
Wat gebruik je dan als je in de oven bakt? Neem gewoon zo'n bakvorm en doe de lasagne daarin. Niet elk bord doorstaat de oventemperatuur zonder barst of scheur.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
idd, ik heb ooit een lasagne in een cakevorm gedaan, en ook in een springvorm. Het loopt wat uit, maar het is de veiligste optie.
amc
11 jaar geleden
Het uitlopen kan je dan weer ondervangen door er alufolie in te leggen, de lasagne erop en de overhangende alurand dubbel omhoog te trekken. Zo voorkom je ,bij de springvorm vooral, dat het tussen de bodemnaad uitloopt als de vorm niet groot is en de saus relatief dun wordt.
De folie moet je dan zien als een soort bakje. Je tilt hem er ook met de folie in één keer uit en hoeft niet uit te kijken voor beschadiging aan de bakvormlaag als die anti-aanbak zou zijn.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding