Kan je echte vleesjus die al een keer ingevroren is geweest opnieuw invriezen?

Ik had laatst lekkere echte vleesjus over, en in kleine bakjes in de vriezer gedaan, nu heb ik een bakje gebruikt, opgewarmd en heb daar weer wat van over. Ik heb hier wat nieuwe verse jus bij gedaan van het vlees wat ik net gebakken heb, Kan ik deze opnieuw invriezen. Of wordt die daar niet lekkerder op. Omdat het oude en nieuwe jus door elkaar is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
6.6K

Antwoorden (3)

Alles kan natuurlijk naar het is ook niet bevorderlijk voor de smaak en consistentie. Vergeet ook niet dat er ziekmakers in (kunnen) ontstaan door niet goed verhitten of afkoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt er nieuwe jus bij gedaan ,en als je dat goed laat afkoelen kan je het misschien het best in de koelkast zetten dan kan je het misschien morgen of overmorgen weer
gebruiken ,diepvries kan ook maar de smaak wordt wel minder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is wel een vraag die hardnekkig blijft terugkomen.
Maar goed hier gaan we nog eens:
Als je een diepgevroren product laat ontdooien mag je dat NA bereiding terug invriezen.
Een NIET bereidt of gekookt product mag je NIET terug invriezen.
Dit geldt voor alle etenswaren, of het nu vis, vlees groenten of iets anders betreft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat betreft de smaak moet je je geen zorgen maken voor een vleesjus maakt dat niet uit die kan er alleen maar beter op worden daar hij bij elke verwarming iets meer geconcentreerd wordt door de verdamping van water.