Bestaat er zilverfolie waarop dingen niet vastplakken, of een alternatief?

Droge dingen in de oven bakken op zilverfolie gaat wel goed, maar vochtigere of plakkerige dingen plakken erop vast, en dan moet het achteraf ervan afscheuren waarbij er stukjes deeg ed. op het zilverfolie achterblijven.
Bij bakpapier heb ik dit probleem nooit, daarbij blijft het product volledig intact als je het van het papier afhaalt, en ik vroeg me af of er zilverfolie is dat wat meer op bakpapier lijkt in dit opzicht.
Of zijn er naast bakpapier andere dingen die je kan gebruiken ipv. zilverfolie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Antwoorden (3)

Ook op deze vraag geef ik het antwoord van een silicone mat. We hebben er zelfs ooit kaaskoekjes op gebakken en ook deze geleiden er meteen vanaf.
Je kunt eventueel ook gewoon het zilverfolie insmeren met boter of olie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Zilverfolie insmeren met boter en dan wat beschuitkruim erop strooien werkt beter dan alleen boter. Kwam mijn moeder een keer mee. Ging mooi.
ja die zijn er. siliconenmatjes die je voor een paar euro bij de action haalt. Bestand tot temperatuur van ruim 200 graden,
anneliez
9 jaar geleden
Siliconenondergrond. Zoals in vorige vraag als antwoord , ondergrond licht insmeren met boter of olie. Dan plakt het baksel bijna niet aan.