Wat voor saus zit er in een russisch ei salade?

Het gaat om een gekocht russisch ei salade in een aluminium houdertje met plastic deksel. Onder de 2 schijfjes ei zit een mayonaise achtige saus die toch anders smaakt. Iemand enig idee of dit idd mayo is met iets toegevoegd of iets anders?

9 jaar geleden
in: Koken
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Citroenmayo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens of worcestersaus bij de ingrediënten staat? Bij de slaatjes van Johma is dat wel toegevoegd, weet ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal wordt jammer genoeg frietsaus gebruikt bij dit soort salades.

Antwoorden (2)

Bij een Russisch ei op klassieke wijze bereid zit er mayonaise. In feite is "Oeuf a la Russe" een mooie naam voor een hardgekookt eitje met wat groenten-macedoine, sla en een schijfje tomaat met een toefje mayonaise.
Wat er bij jou eitje zit zou normaal gezien op de verpakking moeten vermeld staan. Indien dit niet het geval is, is dat een inbreuk op de reglementering hieromtrent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is mayonaise, maar de ene mayonaise is de andere niet. Het zou dus kunnen dat de mayonaise op de salade een heel andere smaak heeft dan wat je gewend bent van bij je patat. Net zoals je uitstekend calve van zaanse mayonaise kunt onderscheiden, of remia van hellmans. De een is wat zuurder, de ander bevat wat meer mosterd, soms zit er flink wat suiker in, of er kan een heel andere olie zijn gebruikt. Maar zolang de basis minimaal 80 % olie, azijn/water/citroensap, eigeel en mosterd is, mag het mayonaise heten. En dat is ook de basissaus van je slaatje.