Wat zijn cannellinibonen? Waar koop ik ze? Waardoor kun je ze vervangen in een gerecht?

Ik wil een gerecht klaarmaken waar volgens het recept cannellinibonen in moeten. Nou kan ik deze bij de C1000 niet vinden.

Is er een plek waar je deze bonen wel zou moeten kunnen krijgen? Zo niet, kan ik ze vervangen door bijvoorbeeld witte bonen?

Toegevoegd na 1 dag:
Op verzoek van Loeni, het recept:

Baskisch varkensvlees met bonen

Nodig (voor 4-6 personen)
250g gedroogde cannellinibonen, een nacht geweekt
olijfolie
600g hamschijf, in stukken van 5cm
1 grote ui, in plakken
3 grote tenen knoflook, uitgeperst
400g tomaten uit blik, fijngehakt
2 groene paprika's, in repen
schil van 1 sinaasappel, fijngeraspt
peper en zout
peterselie ter garnering

Oven voorverwarmen op 180 graden. Bonen afgieten en in ruim water 10 minuten koken. Vuur laag zetten en bonen 20 minuten zachtjes laten koken, daarna afgtieten.

Olie in een koekepan doen, niet te hoog vuur. Blokjes vlees rondom bruin bakken. Blokjes uit de pan scheppen.

Indien nodig nog een eetlepel olie toevoegen en de ui 3 minuten bakken. Knoflook toevoegen en 2 minuten bakken. Vlees terug in de pan.

Tomaten toevoegen en aan de kook brengen. Vuur laagzetten en paprika, sinaasappelschil en bonen toevoegen.

Alles in een ovenschaal scheppen en deze afgedekt 45 minuten in de oven plaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
32.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien bij Deen supermarkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Diablotje: dat kun je wel als reactie op bijna alle vragen plaatsen...

Het beste antwoord

Dat zijn hele grote soort witte bonen. Wordt veel in de Mediterrane keuken gebruikt.
Bij de AH verkopen ze het wel. Anders kun je ze ook bij de Turkse groenteboer vinden. Ze hebben ze daar ook wel gedroogd. Deze moet je dan een nacht weken en een uur gaarkoken.
Vervangen door witte bonen zou ik afraden. Het effect is dan helemaal weg. De snaak ik trouwens ook anders.

Erg lekker trouwens!

Toegevoegd na 49 seconden:
snaak moet natuurlijk 'smaak' zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de AH kan je cannellinibonen kopen

je kan ze ook vervangen door gedroogde witte bonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ze bij een AH XL kopen,niet bij alle AH's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een overzicht met verkooppunten (waar ze als het goed is cannellinibonen verkopen).:
http://www.nieuweband.nl/verkooppunten/nld/

Of je kunt ze hier bestellen:
http://www.finefoods-online.com/

Wat het zijn weet ik niet precies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een ssort Toscaanse bonen zijn.
Verkrijgbaar bij de Albert Heijn
als vervanger kidneybonen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cannellinibonen zijn zeer smaakvolle bonen, en ze zijn zeker te koop bij De Natuurwinkel of een grote reformzaak en bij sommige 'buitenlandse' supermarkten (als de Turkse of Marokkaanse winkel) . Dan moet je ze dus eerst voorweken, maar dit is wel het allerlekkerst!
Wil je ze vervangen, dan denk ik dat qua smaak de Spaanse Reuzenbonen (van Bonduelle en andere conservenmerken) het meest in de buurt komt.