kan je kipkarbonade in de oven maken?

Ik heb hier nog 800 gram kipkarbonade gekruid, kan ik deze in een oven schaal in.de oven doen?
Zo ja, hoelang en op welke temptratuur het betreft een elektrische oven.

Moet wel.goed gaar worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.6K

Het beste antwoord

Het kan rechtstreeks in de oven op 180 graden, zo'n 30-40 minuten. Wel zo nu en dan bedruipen, anders wordt het droog.
Je kan ze ook even in de koekenpan voorbruinen en dan in de ovenschaal leggen, dan zien ze er mooi uit.
Wat lekker is om voorgebakken aardappeltjes (krieltjes) rondom te leggen, te kruiden met marjolein en tijm (natuurlijk ook peper en zout) en dan in de oven met de kip samen bakken. De aardappeltjes krijgen dan de smaak van de kip mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ik maak die min wel goed. Goed antwoord trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je recept.
Wij eten dus vanavond kip uit de oven ;-)