Kooktips, iemand leuke dingen?

Hallo mensen,

ik ga voor 4 personen ,inclusief mezelf, koken. Ik wil het liefst wel gewoon groente, vlees en aardappelen. Ik moet aan een paar eisen voldoen:

- Niet te duur
- Geen kaas
- Geen tomaat

Ik heb beschikking over pannen, oven en frituur. Ik dacht eventueel aan groente frituren? Iets leuks met aardappels is misschien gepofte aardappels en met vlees weet ik nog niets. Heeft iemand leuke suggesties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak lekkere roti .. Surinaams maar super lekker !! Op google vind je genoeg over roti en hoe je het maakt !! Letop : Je staat er wel een tijdje in de keuken voor

Erg lekker: Ovenschotel van aardappelpartjes met zeezout en daartussen braadworsten gelegd. Olie erover en 45-50min in de oven, halverwege even husselen. Salade erbij maken van spitskool met bleekselderij en dressing van mosterd met sladressing. Easy en heerlijk. Je hoeft alleen voorbereidingen te doen en kunt je dan lekker bij de gasten voegen. Kan eigenlijk niet mislukken. Eet smakelijk!

Een suggestie die, als je het goed doet ook nog eens verrassend gezond is... Frituurhap op z'n japans, netjes Tempura genaamd. Heel geschikt voor groenten. Je kunt bv nemen: ui, courgette,aubergine, wortel, pompoen, bloemkool, broccoli,mais(baby), asperges etc. Het beste kun je met tempuraco (japans zeer fijn bloem, verkrijgbaar in de toko) werken, maar gewoon bloem gaat ook. Wentel je waren door de bloem, alles moet goed droog zijn. Maak van bloem een papje met koud water, zo dun dat het met een gelijkmatig straaltje van de garde loopt als je deze optilt. Frituurpan, liefst met gewone plantaardige olie op 180 graden. Temperatuur kun je checken door wat van je papje er in te gieten: komt het terug naar boven voordat het de bodem bereikt dan is de temperatuur goed. Doop je gebloemde waren in het papje en frituur ze licht. Wees ruim met je papje, je krijgt er n crunchy korstje door. Na 1 a 2 minuten uit laten lekken en klaar om te eten. Als ze in die tijd donkerbruin worden staat je temperatuur te hoog, ze moeten tegen die tijd goudgeel en knapperig zijn, qua kleur als franse frietjes. Je kunt dit ook met bv kip doen maar dan met een wat dikker jasje: japanse panko of gewoon droog broodkruim. Doop je kip in n losgeklopt eitje en wentel door de broodkruim. Laat n kwartiertje opstijven in de koeling. Dan minuutje of 3 a 4 frituren tot je n kroketkleurtje hebt. Uitlekken en in reepjes snijden: voila een japanse schnitsel. Uiteraard kun je de aardappels ook frituren maar dat is een bekend gegeven lijkt me ;) Hoe dan ook, veel eetplezier!

Eerder al werd er gesproken over roti, Geweldig lekker op de originele hindoestaanse manier! Kijk op pagina: www.Surinaamse keuken.web-log.nl En het water loopt je in de mond,let ook op de vele andere recepten,dan kom je er wel achter dat er nog wel wat ander lekkers is te eten. Succes verzekert!

kijk eens op www.wezooz.be daar staan veel leuke ideeen op

Ingrediënten 600 g witte asperges 1 duopak aardappelschijfjes (700 g) 1/2 zak wilde zalmfilet (a 750 g, diepvries), ontdooid 1 zak saus voor asperges met witte wijn (200 ml). Bereiden 1. Verwarm de oven voor op 190 °C. Schil de asperges en kook ze 10 min. 2. Bedek de bodem van de ingevette ovenschaal met de helft van de aardappelschijfjes. Verdeel de zalm erover en leg de asperges erop. Dek af met de rest van de aardappelschijfjes. Bestrooi elke laag met peper en zout naar smaak. 3. Schenk de saus over de aardappelschijfjes en bak het gerecht in ca. 30 min. in de oven gaar en goudbruin Toegevoegd na 1 minuut: Je kan dit ook met vlees bereiden......naar wens

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100